Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Problemy z SSD Crucial M4 po przepracowaniu 5000 godzin

Prolog | 07-01-2012 16:26 |

Można chyba rzec, że świat oszalał - ceny talerzowych dysków twardych poszybowały w górę, zaś ich producenci na pocieszenie skrócili okresy gwarancyjne nawet do dwunastu miesięcy (!). Z kolei ceny dysków flash choć systematycznie spadają nadal nie pozwalają SSD na osiągnięcie akceptowalnego dla większości stosunku cena/pojemność, a ostatnimi czasy ich rosnącej popularności zagroziły masowe błędy. Kontrolery SandForce pokazały się z dobrej strony oferując wysoką wydajność, ale zaraz po uruchomieniu sprzedaży wyszło na jaw, że jedni producenci wycofywali dyski z rynku, a inni miesiącami naprawiali błędy wydając kolejne firmware. Cenione za niezawodność dyski sygnowane błękitnym logo Intela także zaliczyły wpadkę znaną jako „8 MB bug” w związku z czym na placu boju pozostał tylko Crucial i Samsung.... Ten pierwszy właśnie przestał być tak krystaliczny...

Crucial RealSSD to zdecydowanie jedne z lepszych dysków Solid State, które zdobyły rzeszę fanów głównie za sprawą świetnie sprzedającej się serii C300 mimo podawania realnych wartości dla zapisu/odczytu na opakowaniu. Z czasem okazało się, że konkurencja podaje dane wyssane z palca, a na dodatek kontrolery Marvela w dyskach M4 po sławetnym firmware 0009 zaczęły dominować w testach. Jednakże i tego producenta nie ominęły błędy o czym informują użytkownicy na oficjalnym forum marki. Okazało się bowiem, że od pewnego czasu coraz więcej osób terroryzuje błąd 0x00000f4 i regularne BSODy zmuszające do resetowania komputera. Producent szybko zajął się problemem i poinformował, że sprawa dotyczy jedynie dysków serii M4, które mają na koncie przepracowane około 5000 godzin. Błąd jest ciekawy choćby z tego względu, że powoduje cogodzinny reset występujący po przekroczeniu wspomnianych 5k pracy, ale na szczęście nie uszkadza danych przechowywanych na urządzeniu. Kolejnym pozytywnym sygnałem jest fakt, że producent już znalazł nie tylko przyczynę, ale i rozwiązanie problemu, które aktualnie testuje nie chcąc wydać niesprawdzonej wersji firmware. Cóż „5000h bug” to jeden z wielu błędów z jakimi borykają się dzisiejsi użytkownicy wszelkiej maści elektronicznego sprzętu, ale niewątpliwie Crucialowi poszło dość szybko jego zdiagnozowanie, jednak aby przekonać się czy zostanie równie sprawnie usunięty pozostaje poczekać do 16 stycznia, kiedy to wydana zostanie aktualizacja.

Źródło: Crucial Forum

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 13

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.