Sprzedaż tabletów spada, ale Apple i Amazon dobrze się trzymają
40 milionów tabletów trafiło na rynek w trzecim kwartale 2017 roku. Trzeci kwartał, w ujęciu rok do roku, upłynął pod znakiem wzrostu sprzedaży dla dużych graczy: większą sprzedaż odnotowali Amazon, Huawei, Apple i Lenovo. Mniej tabletów udało się za to sprzedać Samsungowi oraz innym producentom urządzeń mobilnych. Na rynku tabletów wciąż dominuje Apple z prawie 26-procentowym udziałem w rynku. Amerykańska korporacja sprzedała w trzecim kwartale 2017 roku 10,3 miliona urządzeń, to o milion tabletów więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Samsung jest za to doganiany przez Amazona, który może pochwalić się największym wzrostem w aktualnym zestawieniu.
W Q3 2016 roku klienci kupili łącznie 42,3 miliona tabletów. W trzeci kwartale 2017 roku sprzedano 40 milionów tabletów.
Na świetny wynik Amazona w trzecim kwartale 2017 wynik złożył się prawie 40-procentowy wzrost sprzedaży (z 3,1 miliona urządzeń w Q3 2016 do 4,4 miliona tabletów w Q4 2017) oraz coraz większy, niemal 11-procentowy udział w rynku tabletów. Nieźle radzi sobie także Huawei: 3 miliony sprzedanych tabletów w trzecim kwartale 2017 roku i niemal 19-procentowy wzrost sprzedaży rok do roku. Podobną sprzedaż odnotowała firma Lenovo, osiągając prawie 9-procentowy wzrost w tym samym okresie. Nieznacznie spadł za to udział Samsunga w rynku tabletów, z 15,4% do 15%. Południowokoreański producent elektroniki sprzedał w tym samym kwartale ubiegłego roku o pół miliona tabletów więcej.
Wzrost sprzedaży kart graficznych w Q2 2017 dzięki górnikom
Pozostali producenci, okupujący rynek tańszych urządzeń nie mają jednak powodów do radości. Ponad 26-procentowy (ogólny) spadek sprzedaży oznacza blisko 5 milionów mniej tabletów w trzecim kwartale 2017 roku, niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Dalsze spadki sprzedaży w tym segmencie rynku wydają się być nieuniknione, ponieważ trend taki jest widoczny od 12 kolejnych kwartałów. Jedynie innowacje mogą wpłynąć na wzrost sprzedaży tabletów, które coraz szybciej są wypierane przez smartfony z ekranami o przekątnej przekraczającej 5”. Zwyczajnie zaczyna brakować na rynku miejsca dla tych urządzeń.
Spada sprzedaż płyt głównych. Producenci nie są zadowoleni
Powiązane publikacje

Smartfony iPhone 17 Pro i Pro Max jednak bez antyrefleksyjnej powłoki ekranu. Flagowce Samsunga nadal pozostaną wyjątkowe
33
Premiera smartfona CMF Phone 2 Pro oraz słuchawek CMF Buds 2, Buds 2 Plus i Buds 2a. Opłacalność przede wszystkim
3
OnePlus 13T - premiera wyczekiwanego flagowca. Na pokładzie Snapdragon 8 Elite, 6,3-calowy ekran i bateria 6260 mAh
20
Premiera smartfonów Motorola razr 60 ultra, razr 60, edge 60 pro i edge 60. Ciekawe wykończenie, Android 15 i moto ai na pokładzie
10