Spotify ukróci dzielenie się kontami? Firma zmienia zasady usługi
Spotify, tak jak inne serwisy streamingowe (niezależnie czy mówimy tutaj o muzyce czy VOD) oferuje plany rodzinne. W teorii zachęca to do większego wydatku za abonament, ale koszt ten jest rozłożony na kilka osób (w przypadku Spotify – sześciu). Subskrypcja Spotify Premium kosztuje 19,99 złotych miesięcznie, a plan Premium dla rodziny – 29,99 zł. Ten drugi z abonamentów w założeniu przeznaczony był dla rodziny (jak sama nazwa wskazuje), ale złożonej z osób mieszkających w jednym domu. Wielu użytkowników wykorzystało jednak istnienie tej subskrypcji jako tylnej furtki do tego, by po prostu złożyć się na jedno konto z przyjaciółmi. Spotify nie było zadowolone z tej praktyki i postanowiło zmienić regulamin.
Spotify zmienia zasady regulaminu dla kont rodzinnych. Od teraz będzie weryfikować ich adresy, a także zastrzega sobie prawo do tego by od czasu do czasu poprosić nas o podanie aktualnego miejsca zamieszkania.
Spotify od teraz będzie wymagać weryfikacji miejsca zamieszkania, a każdy właściciel tzw. konta podrzędnego musi mieszkać pod tym samym adresem. Jednorazowe potwierdzenie swojej lokalizacji nie wystarczy. Szwedzki gigant zastrzega sobie prawo do ponownego sprawdzania naszego adresu w przyszłości. W regulaminie usługi Spotify wspomina, że udostępnia użytkownikom funkcję wyszukiwania adresów przez Google Maps. W przypadku jakichkolwiek rozbieżności w adresie któregokolwiek z kont Spotify Premium Family, firma może zawiesić dostęp bądź zablokować usługę w trybie natychmiastowym. Brzmi groźne, ale chyba sprawiedliwie. Interesujące jest jednak, w jaki sposób Spotify ma zamiar to egzekwować.
Spotify uważa, że za dużo płaci artystom. Chce odzyskać pieniądze
Koncern twierdzi, że nie będzie śledził naszej lokacji (np. do personalizacji reklam), a dane adresowe podawane są tylko w celu weryfikacyjnym i nie są nigdzie przechowywane. Z opisu firmy wynika, że po prostu adresy (wpisane ręcznie bądź wybrane przez Google Maps) mają się pokrywać. Można mieć wątpliwości co do metod potentata streamingu muzyki, ale trudno się dziwić temu, że planuje on zminimalizować straty. Według raportu Billboardu z 2018, niemal 50% abonentów Spotify w USA korzystało z planów dla rodziny. Na dodatek firma nieustannie odnotowuje straty finansowe, pomimo tego, że może poszczycić się rekordową liczbą użytkowników (ponad 100 mln).
Powiązane publikacje

Oprogramowanie Nintendo Switch 20.0.0 - Wirtualne Karty Gier, GameShare i przygotowanie systemu na premierę Switch 2
1
StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
15
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
5
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
10