Spotify po 1 marca będzie blokować korzystających z adblocków
Problem z reklamami w Internecie to temat, który wydaje się nie mieć końca. Nawet same przeglądarki - Chrome czy Firefox, włączyły się do pomocy z natrętnymi reklamami. Jednocześnie każdy z nas zdaje sobie sprawę, że biznes w Internecie działa tak jak każdy inny, trzeba więc zarabiać pieniądze. Część serwisów rozwiązuje to na różne sposoby, choćby zmniejszając liczbę czy inwazyjność wyświetlanych form reklamowych. Mimo to wielu internautów i tak stosuje adblockery. Z takimi właśnie użytkownikami postanowił rozprawić się serwis Spotify. I to w dosyć drastyczny sposób. Oczywiście subskrybenci Premium nie mają się czego obawiać ponieważ są już pozbawieni jakiejkolwiek formy reklamy.
Tak więc już od 1 marca jeśli będziemy blokowali reklamy na Spotify "może to spowodować natychmiastowe rozwiązanie umowy lub zawieszenie Twojego konta. Możesz nawet stracić swoją nazwę użytkownika"
Jeśli posiadamy bezpłatne konto na Spotify, możemy obejść reklamy banerowe i przerwy reklamowe, instalując w swojej przeglądarce blokadę reklam. Tym samym odcinamy Spotify możliwość zarabiania. Firma miała z tym problem od lat, nie podejmowała jednak żadnych, niekorzystnych dla użytkowników rozwiązań. W tym tygodniu zaczęła jednak wysyłać e-maile informując, że jej wskazówki dla użytkowników zostały zaktualizowane, aby "wyjaśnić, że wszystkie rodzaje blokowania reklam, boty i oszustwa związane z przesyłaniem strumieniowym są niedozwolone."
Spotify testuje funkcję blokowania wybranych artystów
Tak więc już od 1 marca jeśli będziemy blokowali reklamy na Spotify "może to spowodować natychmiastowe rozwiązanie umowy lub zawieszenie Twojego konta. Możesz nawet stracić swoją nazwę użytkownika". Serwis ujawnił w marcu ubiegłego roku, że dwa miliony darmowych użytkowników korzysta z "narzędzi innych firm, aby ominąć reklamy". Spotify musiał nawet zmienić swoją miesięczną liczbę aktywnych użytkowników z 159 milionów do 157 milionów przed swoją ofertą publiczną, ponieważ te dwa miliony internautów nie dostarczało żadnej wartości reklamowej.
Powiązane publikacje

Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
123
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32
DOOM: The Dark Ages - oto Cosmic Realm. Prezentacja przeciwników i świata nawiązującego do twórczości H.P. Lovecrafta
5