Spotify ma 100 mln abonentów ale nadal nie zarabia pieniędzy
Wydawałoby się, że duża liczba użytkowników usługi to gwarant sukcesu. Ale jednak niekoniecznie. Rynek muzyczny jest trudny i skomplikowany. Po wielu latach tendencji spadkowych, streaming wyprowadził go z zapaści. Jednak artyści nie zarabiają na nim dużych kwot, nawet ci najbardziej popularni. Tak czy inaczej, jeszcze nikt nie stworzył alternatywy dla tej funkcjonalnej utopii. Spotify odnajduje się w niej wyjątkowo dobrze. Firma ta właśnie opublikowała swoje wyniki finansowe za miniony kwartał 2019 roku. Jednym z największych osiągnięć szwedzkiej korporacji jest przebicie progu 100 milionów subskrybentów. Mimo wszystko sytuacja ma też drugą stronę medalu…
Serwis Spotify przekroczył granicę 100 milionów abonentów. Mimo wszystko firma odnotowała straty netto w wysokości 142 milionów euro.
Spotify pomimo niewątpliwego sukcesu, jakim było przeciągnięcie na swoją stronę 25 milionów klientów w przeciągu roku, odnotowało też zarazem straty (netto). Wynosiły łącznie 142 miliony EUR. Z drugiej strony firma chwali się 24% lepszymi dochodami z reklam rok do roku (126 mln EUR). Jednym z czynników przyczyniających się do coraz większych z profitów z reklam mogą być niedawno wprowadzone podcasty. Segment ten jest niezwykle popularny, dochodowy i Spotify poczynił w tym kierunku poważne inwestycje.
Spotify po 1 marca będzie blokować korzystających z adblocków
Obecny, 32% wzrost był w dużej mierze podyktowany promocjami, które firma kontynuuje i rozwija. Oczekiwania na koniec przyszłego kwartału ze strony szwedzkiego giganta to dobicie do progu 107-110 milionów subskrybentów usługi premium. Ponadto wewnętrzne prognozy firmy szacują, że miesięczna liczba wszystkich użytkowników wyniesie za 3 miesiące między 222 a 228 milionów osób (obecnie to 217 mln). Dla porównania, z Apple Music korzysta łącznie 50 mln abonentów. Być może wkrótce rywalizacja na tym polu się zacieśni, jeśli Amazon wprowadzi dwie wersje swojej usługi Music Unlimited: darmową oraz wysokiej jakości, dla audiofilów. Póki co, Spotify może spać spokojnie jeśli chodzi o liczbę abonentów, chociaż problemem nadal pozostaje kwestia zarabiania pieniędzy ze swojej usługi.
Powiązane publikacje

Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
3
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32