Spider-Man Remastered - nowy gameplay i kwestie techniczne
Podczas czerwcowego pokazu konsoli Sony PlayStation 5 zaprezentowano kilkanaście nowych tytułów zmierzających na urządzenie japońskiej firmy. Jednym z pierwszych tytułów, które premierowo trafią na PlayStation 5 (ale także na PS4, choć w uboższej wizualnie wersji) będzie Spider-Man: Miles Morales. Pierwszy faktyczny gameplay z produkcji zobaczyliśmy we wrześniu, podczas imprezy PlayStation 5 Showcase. Wówczas producent oraz wydawca potwierdzili, że w najbogatszej edycji gry (Ultimate) znajdzie się również kod do remastera Spider-Man z 2018 roku. Teraz Sony oraz Insomniac dzielą się kolejnymi szczegółami dotyczącymi technicznych aspektów owego remastera. Będzie naturalnie ładniej, z możliwością włączenia śledzenia promieni oraz graniem w 60 FPS. Nie obyło się jednak bez pewnych kontrowersyjnych zmian, które dotyczą chociażby problemów z save'ami czy wyglądem głównego bohatera, Petera Parkera.
Sony oraz Insomniac Games podzielili się nowymi szczegółami dotyczącymi gry Spider-Man Remastered, która na PlayStation 5 zadebiutuje 12 listopada.
Remaster Marvel's Spider-Man nie ukaże się jako osobna gra na PS5. Będzie oferowana wyłącznie w edycji Ultimate do Spider-Man: Miles Morales (w cenie 349 złotych w Polsce). Remaster zaoferuje wydajnościowy tryb Performance Mode, w którym będziemy mogli grać w płynnych 60 klatkach na sekundę. W drugim trybie jakości, w rozdzielczości 4K będziemy mogli zaobserwować wizualne zmiany tak jak choćby poprawione oświetlenie, wprowadzenie śledzenia promieni (ray tracing) czy jeszcze bardziej szczegółowych modeli postaci. W przypadku ray tracingu poniższe screeny prezentują faktyczną jakość implementacji śledzenia promieni - zobaczymy m.in. odbicia na szybach czy karoseriach. Sama implementacja przypomina trochę Battlefielda V, gdzie wszystko w lustrzanych powierzchniach odbijało się wręcz w nienaturalny sposób. Wśród nowości wizualnych pojawi się również lepsze, bardziej naturalne niebo oraz efektowniejsze zmiany w pogodzie. Wszystkie te zmiany najpewniej trafią także do premierowej gry Spider-Man: Miles Morales, której premiera odbędzie się również 12 listopada.
W przypadku Spider-Man Remastered, a więc kompletnie odmienionej wersji gry z PlayStation 4, możemy zobaczyć... zupełnie nową twarz Petera Parkera. Ze znanego chyba tylko twórcom powodu, nie udało się na PlayStation 5 odtworzyć twarzy znanej z PS4 (wówczas wykorzystano w tym celu twarz Johna Bubniaka, nowa twarz należy do aktora Yuriego Lowenthala). W sieci pojawiło się sporo negatywnych reakcji na tę zmianę, argumentując że "nowy" Peter Parker wygląda na dużo młodszego niż jest w rzeczywistości. Według producenta, ta zmiana ma mieć również wpływ na dalszy rozwój IP, choć szczegółami się nie podzielono. Ponadto jak już wiadomo, save'y z gry w wersji na PS4 będą niekompatybilne z nową konsolą. Gracze, którzy chcieliby po prostu kontynuować rozgrywkę czeka rozczarowanie, bowiem konieczne będzie rozpoczęcie gry od nowa. Co ciekawe, ten problem nie będzie dotyczył Spider-Man: Miles Morales - save z PS4 będziemy mogli przenieść do PS5.
Powiązane publikacje

Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
1
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32