Sony spodziewa się rekordowego zysku. Głównie dzięki PlayStation
Sony ciągle na fali. W firmie strzelają korki od szampanów, a inwestorzy zacierają ręce. Wszystko za sprawą wielkiego przeboju jakim okazała się konsola PlayStation 4 oraz rosnącemu bez przerwy rynkowi gier wideo. Branża gier, która stanowi ponad 24 procent wszystkich przychodów Sony, wzrosła o 35,6 procent rok do roku. Sony odnotowało także wzrost w branży przetworników obrazu, które sprzedaje producentom smartfonów. Analityk Nomura Yu Okazaki w opublikowanej w piątek notatce stwierdził, że model biznesowy Sony sprawdza się znakomicie, podając jako namacalne przykłady grę na PlayStation 4 "Spider-Man" i film Venom" (Sony dystrybuuje film).
Akcje Sony w 2018 roku wzrosły o ponad 22 procent. Szefowie koncernu mogą mówić więc o sukcesie.
Japoński gigant może osiągnąć rekordowy zysk operacyjny w roku finansowym kończącym się 31 marca 2019 roku. Według analityków, Sony ogłosi zysk operacyjny w wysokości 794,71 miliarda jenów. Dla porównania w zeszłym roku podatkowym było to 729,9 miliarda jenów. W piątek spółka holdingowa Nomura podniosła cenę docelową dla akcji Sony do 8.000 jenów japońskich (71,43 USD), co oznacza wzrost o ponad 27 procent od poniedziałkowej ceny otwarcia. W ubiegłym miesiącu Credit Suisse podwyższył prognozy akcji z "neutralnego" do "podwyższone".
Sony zezwoli na jednokrotną, darmową zmianę nicku w PSN
Mimo to istnieje pewne ryzyko dla firmy. Spowolnienie na rynku smartfonów mogłoby ograniczyć popyt na komponenty, w tym na przetworniki obrazu do aparatów dla smartfonów. Tymczasem produkcja tych elementów stanowi spory udział w zyskach koncernu. "Sony stoi w obliczu intensywnej rywalizacji w każdym segmencie, w tym telewizji, platform do gier i smartfonów. Niepowodzenie w tworzeniu nowych produktów, które nie będą odpowiadać zapotrzebowaniom klientów, może zmniejszyć sprzedaż. Każdy z tych rynków jest świadkiem ostrych wojen cenowych, ciągłych innowacji i zmieniających się preferencji klientów. Wszystko to wywiera ogromną presję na Sony, aby dostarczać lepsze produkty, aby powstrzymać konkurencję" - czytamy w notce Zack's Investment Research opublikowanej kilka dni temu.
Powiązane publikacje

ARM ma już 40 lat. Architektura, która zasila smartfony, serwery i roboty, trafiła do ponad 250 miliardów urządzeń
22
Anthropic chce zajrzeć do wnętrza AI. Czy do 2027 roku odkryjemy, jak naprawdę myślą modele językowe?
22
Firma Elona Muska xAI chce pozyskać 25 miliardów dolarów na budowę superkomputera Colossus 2 z milionem GPU NVIDIA
60
Nowatorski interfejs mózg-komputer od Georgia Tech może zmienić sposób, w jaki ludzie komunikują się z technologią i otoczeniem
4