Sony PlayStation VR 2 dla PlayStation 5 z obsługą rozdzielczości 4K i funkcją śledzenia wzroku. Pierwsze przecieki o specyfikacji
Okulary wirtualnej rzeczywistości PS VR 2 zostały zapowiedziane oficjalnie przez koncern Sony Interactive Entertainment pod koniec lutego bieżącego roku. Wówczas ujawniono jedynie, że mają być lepsze pod każdym względem od obecnej generacji gogli VR (między innymi wyższa rozdzielczość, większe pole widzenia czy poprawione śledzenie ruchów). Dopiero później Japończycy byli gotowi zdradzić nieco szczegółów na temat nowych kontrolerów, ale konkrety na temat okularów wciąż pozostają tajemnicą. Jak widać, nie najlepiej strzeżoną, bo serwisowi UploadVR udało się dotrzeć do informacji pochodzących od dobrze poinformowanych źródeł. Sony miało ujawnić pierwsze szczegóły o okularach PlayStation VR 2 swoim partnerom biznesowym.
Poznaliśmy pierwsze szczegóły o specyfikacji okularów wirtualnej rzeczywistości PS VR 2 dla konsoli PlayStation 5. Przeciek ujawnił przewidywaną rozdzielczość i usprawnienia, jakich mają doczekać się gogle VR nowej generacji od Sony.
PlayStation 5 z futurystycznymi kontrolerami VR do PSVR2 – będą miały funkcje rodem z DualSense. Są pierwsze zdjęcia
PlayStation VR 2 nie jest oficjalną nazwą – serwis UploadVR nie uzyskał od swoich źródeł informacji o tym, jak Sony nazwie kolejną generację gogli VR dedykowanych PS5. Dowiedział się za to, że mają one cechować się rozdzielczością 4000 x 2040 pikseli (2000 x 2040 pikseli na oko), czyli mniejszą od dotychczasowego lidera pod tym względem – HP Reverb G2 (4320 x 2160 pikseli, a więc 2160 x 2160 na każde oko). Będzie ona jednak wyższa od tej, którą może pochwalić się Oculus Quest 2 (1832 x 1920 na oko), oraz oryginalne PlayStation VR (tylko 960 x 1080 na oko). Niestety, przeciek nie zdradził częstotliwości odświeżania obrazu.
Sony PlayStation VR 2 dla PS5 zapowiedziane. Okulary PSVR 2 mają być lepsze pod każdym względem od PSVR
Nowością w PS VR 2 ma być śledzenie ruchów gałek ocznych wykorzystujące technikę renderowania zwaną foveated rendering. Dzięki niej najbardziej szczegółowy będzie ten fragment obrazu, na którym gracz skupi wzrok, a ten w peryferyjnym polu widzenia ma być bardziej rozmazany, co ostatecznie przełoży się na wyższą jakość wyświetlanej grafiki (tej części, na którą aktualnie patrzymy). Producent zadba też o możliwość ustawienia rozstawu soczewek, by dopasować go idealnie do naszych oczu. UploadVR przekazał dodatkowe informacje o tym, że gogle nowej generacji od Sony mają mieć wbudowane kamery do śledzenia pozycji kontrolerów (śledzenie wewnętrzne typu inside-out), co jest sporą zmianą względem obecnego zestawu PS VR. Na koniec warto dodać, że PlayStation VR 2 połączymy z konsolą PS5 za pomocą kabla USB typu C. Informacje te nie zostały oficjalnie potwierdzone przez Sony.
Powiązane publikacje

ARM ma już 40 lat. Architektura, która zasila smartfony, serwery i roboty, trafiła do ponad 250 miliardów urządzeń
22
Anthropic chce zajrzeć do wnętrza AI. Czy do 2027 roku odkryjemy, jak naprawdę myślą modele językowe?
22
Firma Elona Muska xAI chce pozyskać 25 miliardów dolarów na budowę superkomputera Colossus 2 z milionem GPU NVIDIA
60
Nowatorski interfejs mózg-komputer od Georgia Tech może zmienić sposób, w jaki ludzie komunikują się z technologią i otoczeniem
4