Sony PlayStation 5 - znamy wygląd nowego interfejsu konsoli
W ubiegłym tygodniu Sony bez żadnej zapowiedzi zaprezentowało szczegółowy materiał wideo, w której inżynier firmy rozebrał całkowicie nową konsolę PlayStation 5 i pokazał w ten sposób jej poszczególne elementy konstrukcyjne. Dzisiaj z kolei równie bez zapowiedzi producent opublikował nowy odcinek State of Play. Został on w całości poświęcony nadchodzącemu urządzeniu Japończyków, a skupiono się przede wszystkim na wyglądzie systemu operacyjnego i tego jak wszystko działa wokół nowej konsoli. Przypominamy, że premiera PS5 w Polsce nastąpi 19 listopada, a sugerowana cena za wersję z napędem wynosi 2299 złotych oraz 1849 złotych w przypadku edycji bez wbudowanego napędu Ultra HD Blu-ray.
Sony dość nieoczekiwanie zaprezentowało nowy odcinek State of Play w całości poświęcony systemowi operacyjnemu konsoli PlayStation 5.
Po uruchomieniu konsoli naszym oczom ukaże się elegancka plansza z animacją - pojawiała się ona już we wcześniejszych przeciekach i plotkach, a teraz została ostatecznie potwierdzona. Nowy wygląd UX został zaprojektowany z myślą o graczu (a przynajmniej tak promuje to Sony). Na pierwszy rzut możemy zauważyć przede wszystkim powiększone kafelki z grami. Producent chwali się dwoma głównymi interfejsu. Pierwszy to Control Center (Panel Kontrolny), drugi to Activities (Aktywności). W panelu Contol Center, który będzie swoistym centrum dowodzenia, będziemy mieli szybki podgląd na takie elementy jak własny profil, przeglądanie świeżych powiadomień oraz informacji na temat poziomu naładowania DualSense. Z poziomu Control Center będzie również dostępna możliwość błyskawicznej zmiany ustawień dźwięku oraz mikrofonu, co z pewnością przyda się podczas seansów w grach online.
Panel Kontrolny pojawi się w momencie zamrożenia gry (chwilowej pauzy i wyjścia z gry do interfejsu bez wyłączania samej gry). To co z pewnością robi wrażenie to błyskawiczne przemieszczanie się pomiędzy Control Center a grą. Widzimy bowiem nie tylko sam Panel Kontrolny, ale również stale uruchomioną grę w tle - wystarczy nacisnąć odpowiedni przycisk na padzie i w tej samej sekundzie przenosimy się z powrotem do gry. Potwierdzono także użycie nowego przycisku Create, który pozwala na uchwycenie screenów oraz materiałów wideo w rozdzielczości 4K. Kafelki, które znajdziemy w Panelu Kontrolnym umożliwiają również bardzo szybkie przełączanie się pomiędzy kolejnymi grami. Choć interfejs nie wygląda na całkowicie inny w porównaniu do tego z PlayStation 4, firma przekonuje że został on zbudowany zupełnie od podstaw, by również wykorzystać możliwości nowego dysku SSD. Ponadto wraz z nowym UX zostanie udostępniony odnowiony sklep PlayStation Store, który będzie integralną częścią interfejsu. Sony jednak obecnie jeszcze nie pokazało jak sklep będzie się prezentował.
Powiązane publikacje

ARM ma już 40 lat. Architektura, która zasila smartfony, serwery i roboty, trafiła do ponad 250 miliardów urządzeń
22
Anthropic chce zajrzeć do wnętrza AI. Czy do 2027 roku odkryjemy, jak naprawdę myślą modele językowe?
22
Firma Elona Muska xAI chce pozyskać 25 miliardów dolarów na budowę superkomputera Colossus 2 z milionem GPU NVIDIA
60
Nowatorski interfejs mózg-komputer od Georgia Tech może zmienić sposób, w jaki ludzie komunikują się z technologią i otoczeniem
4