Sony otwiera PlayStation Productions - będzie ekranizować gry
Tego się chyba nie spodziewaliśmy po 2019 roku. Netflix "idzie" w gry, zaś Sony "idzie" w filmy gamingowe. Mianowicie japońska firma uruchamia wytwórnię filmową PlayStation Productions, która ma zająć się ekranizowaniem gier wideo. Jak donoszą zachodnie media, adaptacje mają bazować jedynie ma markach własnych Sony, ale powinno być w czym przebierać (The Last of Us, God of War...). Pieczę nad nowym studiem sprawuje Shawn Layden, szef Sony Interactive Entertainment. Twierdzi on, że dopilnuje, aby nowe studio nie powtórzyło błędów, znanych nam już ekranizacji gier. Kto z kolei bezpośrednio będzie zarządzał PlayStation Productions? Asad Qizilbash, dotychczasowy wiceprezes marketingu SIE.
Sony uruchamia wytwórnie filmową PlayStation Productions. Marka ma zająć się ekranizacją gier produkcji Sony. Nie będą to jednak adaptacje 1:1, a najpewniej uzupełnienia znanych już historii.
TOP 10 najlepszych filmów nakręconych na podstawie gier wideo
Informacja jest dość zaskakująca, zważywszy na to, że Sony miało już od dwóch lat prowadzić rozmowy z poszczególnymi postaciami sceny filmowej: producentami, reżyserami czy scenarzystami. Layden w rozmowie z The Hollywood Reporter (to temu serwisowi zdradził nowe plany Sony) przyznał, że czerpie inspirację chociażby z działalności Marvela. Co miało sprawić, że w głowach prezesów Sony pojawiła się taka myśl? Layden odpowiada, że świat gry i filmu przenika się coraz mocniej. Coraz więcej filmowców pracuje przy grach, toteż dziś łatwiej jest niż kiedykolwiek wcześniej, namówić reżyserów do zajęcia się adaptacjami gier.
Będzie nowy film Mortal Kombat - zdjęcia ruszają w tym roku
Z dalszej części artykułu dowiadujemy się także innej, równie ciekawej (jak nie bardziej) informacji. Ze słów Laydena można wywnioskować, że ekranizacje Sony nie będą przełożeniem historii z gier w skali 1:1, a jedynie ich uzupełnieniem. W produkcjach ma pojawić się esencja danego uniwersum jak świat czy bohaterowie, a reszta - zdaniem szefa Sony - ma zostać napisana wyłącznie pod publiczność filmową. Jego zdaniem, przeciętność dotychczasowych filmów gamingowych wynika właśnie z tego, że filmowcy bez pełnego zrozumienia uniwersum, próbowali przenieść je z gry do filmu właśnie zbyt odtwórczo.
Powiązane publikacje

Oprogramowanie Nintendo Switch 20.0.0 - Wirtualne Karty Gier, GameShare i przygotowanie systemu na premierę Switch 2
2
StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
19
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
6
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
11