Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Sony opracowuje technologię opartą na AI do tworzenia realistycznych twarzy postaci w grach na PlayStation 5

Sony opracowuje technologię opartą na AI do tworzenia realistycznych twarzy postaci w grach na PlayStation 5Sony Visual Arts Service Group (Sony VASG), które wspomaga główne studia należące do japońskiego koncernu przy projektach AAA na wyłączność konsol PlayStation i miało odpowiadać za remake jednego z największych hitów Naughty Dog, poszukuje nowych pracowników do prac nad eksperymentalną technologią do przechwytywania ruchów aktora. Studio specjalizujące się w animacji, motion i performance capture, przerywnikach filmowych oraz skanowaniu ciała i twarzy zamierza wykorzystać nowe metody bazujące sztucznej inteligencji (AI) i maszynowym uczeniu (ang. Machine Learning), by stworzyć nową jakość w wyglądzie postaci w nadchodzących grach klasy AAA stworzonych z myślą o konsoli PS5.

Sony VASG opracowuje eksperymentalną technologię opartą na sztucznej inteligencji do stworzenia realistycznego wyglądu postaci oraz odwzorowania ich mimiki w przyszłych grach na konsolę PlayStation 5. 

Sony opracowuje technologię opartą na AI do tworzenia realistycznych twarzy postaci w grach na PlayStation 5 [1]

Możemy zapomnieć o Days Gone 2. Trwają jednak prace nad nowym Uncharted i... remakiem The Last of Us na PS5

W ogłoszeniu o pracę studio Sony VASG poszukuje inżynierów do zespołu badawczo-rozwojowego (R&D), specjalizujących się w dziedzinie tzw. wizji komputerowej, uczenia maszynowego (ML) i zaawansowanej grafiki, by pomóc w stworzeniu rozwiązań udoskonalających technologię do realistycznego odwzorowywania wyglądu i animacji postaci w grach na PS5. Mieliby oni zajmować się m.in. opracowywaniem działających prototypów, które ostatecznie przyczynią się do ulepszenia narzędzi do śledzenia oraz przechwytywania ruchu i mimiki twarzy aktorów, skanowania ich wyglądu, a także rozwoju stosownego oprogramowania. 

Sony opracowuje technologię opartą na AI do tworzenia realistycznych twarzy postaci w grach na PlayStation 5 [2]

Sony oficjalnie zapowiedziało PlayStation Plus Video Pass z filmami i serialami. Będzie dostępne od dziś wyłącznie w Polsce

Sony VASG, które stosunkowo niedawno otrzymało szansę stworzenia odrębnego projektu, większego niż dotychczas, zostało znowu zdegradowane do wspomagania innych zespołów. Tą produkcją miał być remake The Last of Us, który ostatecznie trafił w ręce Naughty Dog, a rola wspomnianego studia została mocno ograniczona. Wygląda na to jednak, że ten oddział Sony nie będzie narzekał na nudę i znacząco przyczyni się do stworzenia realistycznie wyglądających i zachowujących się twarzy postaci w przyszłych grach AAA na PS5, w tym w kolejnych odsłonach z serii Uncharted, God of War czy Spider-Man, w których być może zobaczymy choćby przedsmak nowej technologii, choć pewnie na większe efekty poczekamy jeszcze kilka lat.

Źródło: Tweaktown
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 7

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.