Sony opracowuje technologię opartą na AI do tworzenia realistycznych twarzy postaci w grach na PlayStation 5
Sony Visual Arts Service Group (Sony VASG), które wspomaga główne studia należące do japońskiego koncernu przy projektach AAA na wyłączność konsol PlayStation i miało odpowiadać za remake jednego z największych hitów Naughty Dog, poszukuje nowych pracowników do prac nad eksperymentalną technologią do przechwytywania ruchów aktora. Studio specjalizujące się w animacji, motion i performance capture, przerywnikach filmowych oraz skanowaniu ciała i twarzy zamierza wykorzystać nowe metody bazujące sztucznej inteligencji (AI) i maszynowym uczeniu (ang. Machine Learning), by stworzyć nową jakość w wyglądzie postaci w nadchodzących grach klasy AAA stworzonych z myślą o konsoli PS5.
Sony VASG opracowuje eksperymentalną technologię opartą na sztucznej inteligencji do stworzenia realistycznego wyglądu postaci oraz odwzorowania ich mimiki w przyszłych grach na konsolę PlayStation 5.
Możemy zapomnieć o Days Gone 2. Trwają jednak prace nad nowym Uncharted i... remakiem The Last of Us na PS5
W ogłoszeniu o pracę studio Sony VASG poszukuje inżynierów do zespołu badawczo-rozwojowego (R&D), specjalizujących się w dziedzinie tzw. wizji komputerowej, uczenia maszynowego (ML) i zaawansowanej grafiki, by pomóc w stworzeniu rozwiązań udoskonalających technologię do realistycznego odwzorowywania wyglądu i animacji postaci w grach na PS5. Mieliby oni zajmować się m.in. opracowywaniem działających prototypów, które ostatecznie przyczynią się do ulepszenia narzędzi do śledzenia oraz przechwytywania ruchu i mimiki twarzy aktorów, skanowania ich wyglądu, a także rozwoju stosownego oprogramowania.
Sony oficjalnie zapowiedziało PlayStation Plus Video Pass z filmami i serialami. Będzie dostępne od dziś wyłącznie w Polsce
Sony VASG, które stosunkowo niedawno otrzymało szansę stworzenia odrębnego projektu, większego niż dotychczas, zostało znowu zdegradowane do wspomagania innych zespołów. Tą produkcją miał być remake The Last of Us, który ostatecznie trafił w ręce Naughty Dog, a rola wspomnianego studia została mocno ograniczona. Wygląda na to jednak, że ten oddział Sony nie będzie narzekał na nudę i znacząco przyczyni się do stworzenia realistycznie wyglądających i zachowujących się twarzy postaci w przyszłych grach AAA na PS5, w tym w kolejnych odsłonach z serii Uncharted, God of War czy Spider-Man, w których być może zobaczymy choćby przedsmak nowej technologii, choć pewnie na większe efekty poczekamy jeszcze kilka lat.
Powiązane publikacje

ARM ma już 40 lat. Architektura, która zasila smartfony, serwery i roboty, trafiła do ponad 250 miliardów urządzeń
22
Anthropic chce zajrzeć do wnętrza AI. Czy do 2027 roku odkryjemy, jak naprawdę myślą modele językowe?
22
Firma Elona Muska xAI chce pozyskać 25 miliardów dolarów na budowę superkomputera Colossus 2 z milionem GPU NVIDIA
60
Nowatorski interfejs mózg-komputer od Georgia Tech może zmienić sposób, w jaki ludzie komunikują się z technologią i otoczeniem
4