Smartfony iPhone nie są wodoszczelne. Sąd ukarał Apple grzywną
Komunikaty marketingowe wychwalające wybrane cechy smartfonów nie zawsze okazują się zgodne ze stanem faktycznym. Producenci zwykli nieco naginać rzeczywistość lub najzwyczajniej w świecie ją koloryzować. Nie inaczej jest z Apple. Na eventach premierowych oraz w reklamach, z ust prowadzących wylewa się tak zwany „amazing”, jednak dopiero realne użytkowanie produktów, pokazuje na ile rzeczywiście są one niesamowite. Świetnym przykładem będzie kwestia odporności na wodę, o której zapewniał włoski oddział giganta z Cupertino. Okazuje się, że firma minęła się z prawdą, co potwierdził sąd, wydając wyrok orzekający wielomilionową karę dla przedsiębiorstwa za wprowadzanie w błąd klientów
Apple zostało ukarane grzywną 12 milionów euro za wprowadzenie w błąd klientów. Wybrane modele smartfonów z rodziny iPhone nie są jednak tak odporne na zanurzenia w wodzie, jak twierdził producent.
Test Apple iPhone 12 - smartfon, który odcina się od przeszłości
Sprawa dotyczy smartfonów Apple iPhone 8, iPhone 8 Plus, iPhone XR, iPhone XS, iPhone XS Max, iPhone 11, iPhone 11 Pro oraz iPhone 11 Pro Max. Firma reklamowała rzeczone urządzenia jako wodoszczelne, czyli potrafiące poradzić sobie z 30-minutową kąpielą w wodzie na głębokości do 4 metrów. Sadownicy zapomnieli jednak poinformować, że takowy wynik jest możliwy do uzyskania jedynie w ściśle określonych warunkach laboratoryjnych. Codzienne użytkowanie potrafi być w tej materii bezwzględne, o czym przekonało się gros klientów. Sprawa trafiła na wokandę, zapadł wyrok.
Test Apple iPad 8 2020: Przystępny cenowo tablet z systemem iOS
Sąd orzekł wobec Apple karę wysokości 10 mln euro, czyli prawie 50 mln złotych. Choć jest to suma wysoka w ujęciu ogólnym, stanowi subtelny pstryczek w noc dla globalnego giganta rynku okołotechnologicznego. Jedynym plusem sytuacji, odczuwalnym dla przyszłych klientów firmy, jest to, że dowiedzą się oni o potencjalnym braku jednej z szerzej reklamowanych cech urządzenia. To szalenie istotne, biorąc pod uwagę, że Apple odmawia naprawy gwarancyjnej urządzeń, w przypadku których doszło do zawilgocenia. Pozostaje mieć nadzieję na to, że przedsiębiorstwo podejdzie do swoich komunikatów marketingowych bardziej odpowiedzialnie.
Powiązane publikacje

The Walt Disney Company i NBCUniversal przeciwko Midjourney. Pozew o naruszenie praw autorskich w generatywnym AI
15
Raport TrendForce: Samsung spada o 11,3%, SMIC rośnie – dystans się kurczy, a TSMC pozostaje liderem
18
YouTube pozwala na więcej zmieniając podejście do moderacji treści. Kontrowersyjne nagrania już nie będą znikać tak szybko
85
NVIDIA może stracić miliony, ponieważ Trump blokuje dostawy chipów AI na Bliski Wschód. Co się kryje za tą decyzją?
29