Smart Canvas w Google Workspace. Aktualizacja narzędzi dla pracowników zdalnych na miarę naszych czasów
Podczas keynote Google I/O 2021 prowadzący zaprezentowali kierunek rozwoju na najbliższe dwanaście miesięcy. Wśród licznych nowości znalazł się także zestaw aktualizacji, który wzbogaci platformę Google Workspace. W czasach pandemii praca zdalna stała się szczególnie istotnym elementem, a co za tym idzie, usługi, takie jak wspomniana, muszą stale ewoluować, dostarczając użytkownikom możliwie efektywnych narzędzi. Google, chcąc wyjść naprzeciw oczekiwaniom pracowników zdalnych oraz samych pracodawców, zapowiada Smart Canvas. Można rzec, że jest to jedynie rozwinięcie Workspace, ale po dokładnym zapoznaniu się z nowościami, trafniejszym określeniem wydaje się „Workspace na sterydach”. Rozwiązania weń zawarte mogą okazać się dodatkami na wagę złota.
Platforma Google Workspace wzbogaca się o nowy zestaw narzędzi wspierających współpracę pomiędzy pracownikami zdalnymi. Sprawdźmy, co dokładnie zawarto w rozwiązaniu nazwanym Smart Canvas.
Android 11 w realme 8 5G. Poznaj najciekawsze funkcje nakładki realme UI 2.0 w smartfonie 5G za 999 złotych
Od około ośmiu lat pracuję całkowicie zdalnie i choć podróżuję w celu uczestnictwa w spotkaniach i konferencjach branżowych, lwią część moich obowiązków realizuję z domowego biura lub np. z kawiarni. Wypracowanie odpowiednich mechanizmów oraz decyzja o wyborze konkretnych zestawów aplikacji okazuje się kluczowa w zapewnieniu wygody i produktywności. Google Workspace jest jednym ze sprawniejszych w swojej klasie narzędzi, choć brakuje mu niektórych rozwiązań. Niemniej, firma regularnie dodaje do platformy nowe funkcje. Tym razem padło na Smart Canvas, czyli zestaw pozornie drobnych zmian, których obecność może mieć kluczowe znaczenie dla pracowników oraz menadżerów.
Google I/O 2021: Aktualizacja systemu Android 12 wprowadza daleko idące zmiany wizualne w interfejsie mobilnej platformy
Zmiany opierają się na narzędziach, takich jak Arkusze, Dokumenty i Dysk. Smart Canvas pozwala na linkowanie do innych plików, przydzielanie zadań, a także tworzenie bloków do zarządzania projektami. Te są oczywiście interaktywne i każdy współpracownik może aktywnie działać w obszarze danego zadania. Znajdziemy tutaj między innymi rozbudowane checklisty, okna oraz możliwość jeszcze sprawniejszego oznaczania osób w konkretnych elementach dokumentu. W grę wchodzą również nowe widoki w Arkuszach wraz z efektowną i efektywną osią czasu. Na integrację z Google Meet poczekamy do jesieni, ale możliwość prowadzenia wideorozmów z poziomu dokumentu już dziś wydaje się atrakcyjna.
Powiązane publikacje

Duolingo stawia na AI. Chodzi o automatyzację procesów, a także redukcję kontraktorów w edukacyjnej rewolucji
22
Microsoft Recall oraz Click to Do trafiły do zapoznawczej aktualizacji Windowsa 11 dla komputerów Copilot+ AI
17
Dystrybucja OpenMandriva Lx 6.0 Rock już dostępna. Stabilna odsłona z KDE Plasma 6, która oferuje jądro Linux 6.15
28
Windows 11 - kwietniowe aktualizacje systemu i zabezpieczeń powodują błędy BSOD, a także problemy z logowaniem
78