Sieć sklepów Żabka: zielony płaz nabierze sztucznej inteligencji
Żabka - osobiście mój wybawca jeśli chodzi o wszelkie zachciewajki o godzinie późniejszej niż 21. Sklep, bez którego większość z nas nie wyobraża sobie już życia zwłaszcza, jeśli mieszka się tam, gdzie sklepy całodobowe nie istnieją. Sklep, który postanowił pójść o technologiczny krok dalej niż konkurencja i zapowiada w swoich skromnych progach takie innowacje jak sztuczna inteligencja: "myślące" półki, "bystre" kasy rozpoznające towar - to tylko wierzchołek góry lodowej, która ma pojawić się w "zielonej, skocznej sieci sklepów". Wizja na inteligentną Żabkę została przedstawiona z okazji jubileuszu 20-lecia obecności Żabki na rynku. Rozwiązania mają przede wszystkim umilić zakupy klientom.
Wkrótce sieć sklepów Żabka może zmienić się nie do poznania. Wszystko za sprawą innowacji przy partnerstwie z Microsoftem. W Żabce zapanuje nawet sztuczna inteligencja.
Pierwszy sklep Biedronka Outlet: otwarcie 12 lipca w Poznaniu
Jak czytamy na portalu Wirtualne Media, firma zaprezentowała wizję Żabki jako sklepu jutra który będzie wprowadzał rozwiązania technologiczne, pozwalające na automatyzację procesów. Chodzi m.in. o minimalizację czasu obsługi klientów, nową komunikację oferty, dostosowanie asortymentu do oczekiwań nabywców oraz udoskonalenie logistyki. W skład zaprezentowanych rozwiązań wchodzi m.in. system do analizy cen, inteligentne półki informujące o dacie przydatności produktu do spożycia czy o ich dostępności w sklepie, kasy samoobsługowe z wideoweryfikacją obiektów, a także oparte na sztucznej inteligencji aplikacje wspierające klientów oraz właścicieli placówek. Jak ma w tym wszystkim uczestniczyć sztuczna inteligencja? Będzie ona priorytetyzować informacje i wybierać odpowiedni przekaz według miejsca czy oczekiwań nabywcy. W rezultacie klient znajdzie w sklepie produkt, którego potrzebuje i kupi go w sposób dla siebie najwygodniejszy.
ASUS GeForce RTX 2080 i RTX 2080 Ti już w polskich sklepach
Do tego wszystkiego nie zabraknie więc aplikacji mobilnej Żabki, która odegra tu niemałą rolę. Każdy z klientów otrzyma zindywidualizowaną ofertę w konkretnym momencie i miejscu, co ostatecznie sprawi - niczym spersonalizowane reklamy Google - że prawdopodobnie zaczniemy kupować tu więcej niż zazwyczaj. Jeśli nie jesteście jeszcze przekonani, że będzie właśnie tak jak piszę, kolejna wypowiedź wiceprezesa Żabki Polska - Tiomasza Blicharskiego, powinna Was ostatecznie do zmian ustosunkować: Informacje na witrynie będą się samoczynnie zmieniać, dopasowując do sytuacji i klienta dzięki systemowi wykorzystującemu mechanizmy sztucznej inteligencji, który w odpowiedni sposób interpretuje dane z różnych źródeł - na przykład o pogodzie, o porze dnia, o wydarzeniach w okolicy czy szczególnych datach. Oznacza to na przykład, że sobotnim popołudniem Żabka będzie chciała namówić nas na piwo, zaś zimowym popołudniem - na gorącą kawę. Nie braknie także podpowiedzi na podstawie dokonanych wcześniej zakupów.
Festiwal muzyki z gier odbędzie się w październiku we Wrocławiu
Zmienić ma się także charakter sklepowych półek i kas: kiedy klient podniesie produkt z półki, na ekranach wyświetlą się dodatkowe informacje o dacie przydatności do spożycia, składzie czy kraju pochodzenia. Półka taka da również znać pracownikom, że towar trzeba uzupełnić o ten przed chwilą zdjęty. Podpowie także, gdzie optymalnie należałoby umieścić konkretny asortyment. Z ostatnich ulepszeń przyszłości należy wymienić jeszcze inteligentne kasy, które automatycznie mają rozpoznawać produkty po umieszczeniu ich w pobliżu. Płacić mamy także za pomocą aplikacji to jest bez stania w kolejce. Co ciekawe takie ulepszenia ma Żabce zagwarantować nikt inny, jak sam Microsoft. Partnerem technologicznym Żabki, który pomaga zrealizować ten nowoczesny projekt jest także 10 firm partnerskich: Synerise, One2tribe, Future Mind, Ueno, Clouds on Mars, Plastream, Nanovo, WiseShelf, Spark Beyond o NoaTech. Pierwsze innowacje mają trafiać do kolejnych punktów już w przyszłym roku.
Powiązane publikacje

StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
14
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
4
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
10
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124