Sid Meier's Civilization VI oficjalnie zapowiedziane
Dziś została ogłoszona świetna wiadomość dla fanów jednej z najbardziej utytułowanych serii strategii - Sid Meier's Civilization VI. Główny projektant Ed Beach zdradził nawet kilka informacji na temat nowych elementów produkcji, dotyczących budowy miast i nowego systemu rozwoju technicznego. Większość zespołu pracującego nad kolejnym Civilization to ludzie, którzy byli odpowiedzialni za piątą odsłonę, łącznie z dwoma dużymi dodatkami - Gods & Kings oraz Brave New World. Doskonale więc znają temat i zdają sobie sprawę z tego, że potrzebne są fundamentalne zmiany w mechanice. Nowa odsłona ma przynieść wiele usprawnień w rozgrywce, bowiem twórcy chcą, aby gracze musieli w większym stopniu improwizować w trakcie kampanii.
Sid Meier's Civilization VI dostępne będzie od 21 października tego roku i już można składać zamówienia na platformie Steam.
W nowej Cywilizacji miasta nie będą już zlepkiem budynków, który zawsze wygląda tak samo, ponieważ konstrukcje podzielono na kategorie i wyznaczono im dystrykty. Oznacza to, że przykładowo dzielnica naukowa będzie zawierała wszystkie obiekty odpowiedzialne za rozwój technologiczny. Istotne będzie też gdzie wydzielone zostaną konkretne dystrykty - różne pola będą dawać im bowiem różne bonusy. Na przykład dzielnica naukowa będzie czerpała korzyści z gór, ponieważ to świetne miejsce do obserwacji gwiazd. Góry mogą też dawać bonusy do wiary, jako miejsca kultu bliskiego bogom. Takich kombinacji ma powstać wiele. Sprawia to, że budowanie miast będzie miało dodatkową głębię. Uprości to także rozpoznawanie za co dany ośrodek jest odpowiedzialny w imperium z poziomu mapy.
Zmianom ulegnie także system rozwoju technologicznego. Od teraz, poza zwykłym generowaniem punktów nauki, będziemy mogli przyspieszyć badania w różnych dziedzinach poprzez nasze działania w świecie. Ed Beach podaje za przykład kamieniołom - obiekt ma przyspieszyć badania nad wznoszeniem murów czy bardziej zaawansowanych budowli. W poprzednich odsłonach gry możliwe było wynalezienie całej technologii morskiej bez postawienia choćby jednego miasta nad brzegiem morza. Teraz takie ośrodki będą dawać znaczny bonus do tego typu badań. Podobnie na proces ewolucji ma wpływać rodzaj terenu jaki odnajdziemy w granicach naszego państwa.
Wszyscy liderzy nacji będą mieć przydzielone cele, zgodne z ich historią, którą znamy z kart podręczników. Aby zwiększyć efekt nieprzewidywalności, zostaną im także przydzielane losowe cechy na początku każdej rozgrywki. Ed zapytany o to, czy Ghandi przestanie być wielkim fanem atomowego Armageddonu, odpowiedział tylko, że będzie wydawał się pokojowo nastawiony, ale gdzieś w głębi skrywał mroczny sekret. Civilization VI nie zrezygnuje z limitu jednej jednostki bojowej na danym polu, ale zmienią się ograniczenia dotyczące jednostek cywilnych czy oddziałów wsparcia, takich jak tarany, działa przeciwpancerne czy przeciwlotnicze. W nowej odsłonie będzie również możliwość przydzielania ich do jednostek armii.
Wprowadzone zostaną także zmiany do trybu Multiplayer, aby trochę przyspieszyć zabawę. Przede wszystkim zwiększona będzie prędkość gry, dodane specjalne scenariusze oraz nowe warunki zwycięstwa. Dla przykładu Ed Beach podaje sytuację, w której gra toczy się tylko od początku średniowiecza do końca renesansu, ale dodatkowym warunkiem zwycięstwa jest posiadanie najsilniejszej religii. Dzięki takim posunięciom, czas rozgrywki wieloosobowej ma skrócić się do dwóch godzin. Produkcja dostępna będzie od 21 października tego roku i można już składać zamówienia przedpremierowe na platformie Steam.
Powiązane publikacje

Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32
DOOM: The Dark Ages - oto Cosmic Realm. Prezentacja przeciwników i świata nawiązującego do twórczości H.P. Lovecrafta
5