Showmax wycofuje się z Polski. Na arenie zostaje Netflix i HBO GO
Od samego rana na polskich portalach mówi się głównie o jednym: Platforma Showmax wycofuje się z Polski. Taką informację możemy przeczytać chociażby na stronie WirtualneMedia.pl, gdzie przeczytamy pełny komunikat Magdaleny Marzec, communications manager Showmax w Polsce. Decyzja ta wynikać ma ze strategicznej decyzji koncernu Naspers o wycofaniu się z branży wideo w internecie. Sam koncern przeniósł także markę Showmax do spółki MultiChoiceGroup, planując dodatkowo sprzedać jej udziały wprowadzając ją tym samym na giełdę w Johanesburgu. Według statystyk Gemius/PBI w październiku tego roku serwis odwiedziło 1,27 mln polskich internautów dokonując 12,8 mln odsłon. Serwis Showmax zniknie z Polski z końcem stycznia 2019.
Showmax wycofuje się z Polski: serwis zniknie z sieci dokładnie z końcem stycznia 2019 roku. Platforma VOD istniała w Polsce przez niemal dwa lata.
Netflix: sprawdzamy premiery na weekend 7-9 grudnia 2018
Magdalena Marzec, communications manager Showmax w Polsce napisała w oficjalnym oświadczeniu: 1 stycznia 2019 r. Showmax wycofuje się z Polski, a usługa przestanie być dostępna. Jest to następstwem strategicznej wizji właściciela Showmax - Naspers Group, o wycofaniu się z działalności w sektorze rozrywki wideo prowadzonej w ramach MultiChoiceGroup, do której włączony został Showmax. Pomimo dobrych wyników i popularności serwisu, dalszy rozwój Showmax Polska, jako jedynej firmy działającej w obszarze wideo poza Afryką, nie mieści się w ramach przyjętej strategii zarówno MCG, która koncentruje się na kontynencie afrykańskim, jak i Naspersa. Showmax Africa nadal będzie działać jako część MultiChoiceGroup.
Przyszłość Play: Netflix w ofercie, nowe nadajniki i 5G w 2024 roku
Jesteśmy bardzo wdzięczni wszystkim partnerom, klientom i zespołowi Showmax, którzy wspierali firmę od momentu powstania prawie dwa lata temu i przykro nam, że ta historia się już kończy - tymi słowami kończy się oświadczenie. Platforma VOD Showmax istniała w Polsce niemal dwa lata i w tym czasie udało się zrealizować kilka projektów we współpracy z polskimi twórcami. Warto odnotować, że Showmax wraz z produkcją Rojst ubiegł nawet Netfliksa z pierwszym polskim serialem (mowa o nowym 1983). Mimo wszystkich pozostałych udanych (bardziej bądź mniej) produkcji, platformie po piętach wciąż deptał nie tylko Netflix czy HBO GO, ale również Ipla, Player, czy CDA Premium, mimo że abonament nie należał do najwyższych: miesięczny dostęp wynosił bowiem dokładnie 19,90 zł.
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57