Samsung pozyska w tym roku firmy Bowers & Wilkins, Denon i kilka innych. Duża inwestycja w branży audio
Rynek audio przechodzi dynamiczne zmiany, a największe koncerny technologiczne coraz śmielej inwestują w segment premium. Konsolidacje, a także przejęcia stają się codziennością, wpływając na dostępność i rozwój produktów dla entuzjastów dźwięku. W obliczu rosnącej konkurencji, jak również zmieniających się preferencji konsumentów, firmy poszukują nowych strategii, by utrzymać pozycję lidera i sprostać oczekiwaniom rynku.
To przejęcie stanowi strategiczny krok naprzód w ekspansji podstawowego biznesu audio Harman, a także obecności w knajważniejszych kategoriach produktów, takich jak audio domowe, słuchawki, komponenty hi-fi i audio samochodowe – Dave Rogers, prezes działu Lifestyle w Harman.
Bang & Olufsen Beosound A1 - debiut 3. generacji bezprzewodowego głośnika bluetooth klasy premium
Samsung to firma dobrze znana chyba każdemu z nas. Większość kojarzy ją z urządzeń mobilnych i telewizorów, ale przedsiębiorstwo inwestuje także w wiele innych branż, wliczając w to sprzęt audio. Najnowszy efekt jest taki, że Harman International, spółka zależna Samsunga, ogłosiła zawarcie ostatecznej umowy o przejęciu działu audio firmy Masimo, za 350 mln dolarów. Transakcja obejmuje znane marki, takie jak Bowers & Wilkins, Marantz, Denon, Polk Audio, Classé, HEOS, Boston Acoustics i Definitive Technology. Przejęcie to ma na celu wzmocnienie pozycji Samsung / Harman na globalnym rynku audio, który według prognoz ma wzrosnąć z 60,8 miliarda dolarów w 2025 roku do 70 miliardów dolarów w 2029 roku. Samsung planuje zintegrować technologie audio tych marek z szeroką gamą swoich produktów, w tym smartfonów, słuchawek, telewizorów i soundbarów, a także rozszerzyć ofertę audio samochodowego, wykorzystując renomę takich marek jak np. Bowers & Wilkins.
70mai 4K Omni - premiera wideorejestratora zapewniającego nagrania w jakości 4K z widokiem 360°
Warto jednak dodać, że Masimo, firma specjalizująca się w technologii medycznej, nabyła Sound United w 2022 roku za około 1 miliard dolarów. Spotkało się to z krytyką inwestorów, a także spadkiem wartości rynkowej firmy. Pod presją akcjonariuszy i po zmianach w zarządzie, Masimo zdecydowało się skoncentrować na swojej podstawowej działalności w sektorze opieki zdrowotnej, sprzedając dział audio Harmanowi, ale już za "zaledwie" 350 milionów dolarów. Dla użytkowników oznacza to potencjalne korzyści w postaci lepszej integracji produktów audio z ekosystemem Samsunga i dalszy rozwój technologii dźwięku w różnych segmentach rynku. Jednakże konsolidacja rynku może również prowadzić do zmniejszenia różnorodności ofert i wzrostu cen, co warto mieć na uwadze przy planowaniu przyszłych zakupów sprzętu audio.
Powiązane publikacje

Bang & Olufsen Beosound A1 - debiut 3. generacji bezprzewodowego głośnika bluetooth klasy premium
12
70mai 4K Omni - premiera wideorejestratora zapewniającego nagrania w jakości 4K z widokiem 360°
24
LG OLED M5, OLED G5, OLED C5 oraz OLED B5 - Prezentacja telewizorów 4K dla graczy i kinomaniaków
61
Apple AirPods - firma złożyła patent opisujący dodanie modułu optycznego do popularnych słuchawek TWS
10