Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Samsung pozyska w tym roku firmy Bowers & Wilkins, Denon i kilka innych. Duża inwestycja w branży audio

Maciej Lewczuk | 08-05-2025 12:00 |

Samsung pozyska w tym roku firmy Bowers & Wilkins, Denon i kilka innych. Duża inwestycja w branży audioRynek audio przechodzi dynamiczne zmiany, a największe koncerny technologiczne coraz śmielej inwestują w segment premium. Konsolidacje, a także przejęcia stają się codziennością, wpływając na dostępność i rozwój produktów dla entuzjastów dźwięku. W obliczu rosnącej konkurencji, jak również zmieniających się preferencji konsumentów, firmy poszukują nowych strategii, by utrzymać pozycję lidera i sprostać oczekiwaniom rynku.

To przejęcie stanowi strategiczny krok naprzód w ekspansji podstawowego biznesu audio Harman, a także obecności w knajważniejszych kategoriach produktów, takich jak audio domowe, słuchawki, komponenty hi-fi i audio samochodowe – Dave Rogers, prezes działu Lifestyle w Harman.

Samsung pozyska w tym roku firmy Bowers & Wilkins, Denon i kilka innych. Duża inwestycja w branży audio [1]

Bang & Olufsen Beosound A1 - debiut 3. generacji bezprzewodowego głośnika bluetooth klasy premium

Samsung to firma dobrze znana chyba każdemu z nas. Większość kojarzy ją z urządzeń mobilnych i telewizorów, ale przedsiębiorstwo inwestuje także w wiele innych branż, wliczając w to sprzęt audio. Najnowszy efekt jest taki, że Harman International, spółka zależna Samsunga, ogłosiła zawarcie ostatecznej umowy o przejęciu działu audio firmy Masimo, za 350 mln dolarów. Transakcja obejmuje znane marki, takie jak Bowers & Wilkins, Marantz, Denon, Polk Audio, Classé, HEOS, Boston Acoustics i Definitive Technology. Przejęcie to ma na celu wzmocnienie pozycji Samsung / Harman na globalnym rynku audio, który według prognoz ma wzrosnąć z 60,8 miliarda dolarów w 2025 roku do 70 miliardów dolarów w 2029 roku. Samsung planuje zintegrować technologie audio tych marek z szeroką gamą swoich produktów, w tym smartfonów, słuchawek, telewizorów i soundbarów, a także rozszerzyć ofertę audio samochodowego, wykorzystując renomę takich marek jak np. Bowers & Wilkins.

Samsung pozyska w tym roku firmy Bowers & Wilkins, Denon i kilka innych. Duża inwestycja w branży audio [2]

70mai 4K Omni - premiera wideorejestratora zapewniającego nagrania w jakości 4K z widokiem 360°

Warto jednak dodać, że Masimo, firma specjalizująca się w technologii medycznej, nabyła Sound United w 2022 roku za około 1 miliard dolarów. Spotkało się to z krytyką inwestorów, a także spadkiem wartości rynkowej firmy. Pod presją akcjonariuszy i po zmianach w zarządzie, Masimo zdecydowało się skoncentrować na swojej podstawowej działalności w sektorze opieki zdrowotnej, sprzedając dział audio Harmanowi, ale już za "zaledwie" 350 milionów dolarów. Dla użytkowników oznacza to potencjalne korzyści w postaci lepszej integracji produktów audio z ekosystemem Samsunga i dalszy rozwój technologii dźwięku w różnych segmentach rynku. Jednakże konsolidacja rynku może również prowadzić do zmniejszenia różnorodności ofert i wzrostu cen, co warto mieć na uwadze przy planowaniu przyszłych zakupów sprzętu audio.

Źródło: Harman, Samsung
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 26

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.