Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Samsung powołuje się na dane GfK, z których wynika, że producent sprzedaje w Polsce więcej urządzeń niż inni, w tym Xiaomi

Samsung powołuje się na dane GfK, z których wynika, że producent sprzedaje w Polsce więcej urządzeń niż inni, w tym XiaomiJakiś czas temu informowaliśmy o tym, że liderem polskiego rynku smartfonów nie jest Samsung, lecz Xiaomi. Druga pozycja należy do Apple, trzecia do Huawei. Południowokoreański gigant znalazł się dopiero na czwartym miejscu raportu IDC. Sęk w tym, że dane dotyczyły liczby urządzeń przeznaczonych do sprzedaży, a nie sztuki, które trafiły do klientów. Uściślając, chodzi o egzemplarze, które zasiliły magazyny dystrybutorów. Dane GfK dotyczą urządzeń, które zostały zakupione przez użytkowników końcowych. Różnica pomiędzy Sell-in oraz Sell-out okazuje się ogromna, a przynajmniej tak wynika z danych monitoringu sprzedaży prowadzonego przez GfK. Niemniej, to daje nam realny pogląd na sytuację rynkową w naszym kraju.

Okazuje się, że to nie Xiaomi, lecz Samsung króluje w Polsce pod względem liczby sprzedanych do klienta końcowego smartfonów. Skąd rozbieżność pomiędzy danymi pochodzącymi od IDC i GfK?

Samsung powołuje się na dane GfK, z których wynika, że producent sprzedaje w Polsce więcej urządzeń niż inni, w tym Xiaomi [1]

Xiaomi najpopularniejszą marką smartfonów wśród Polaków. W czołówce nie zabrakło urządzeń Samsung, Huawei i Apple

Na początek odpowiem na postawione w cytacie pytanie. Otóż IDC opierało się na danych Sell-in, czyli liczbie smartfonów, które trafiły do sieci dystrybucji. GfK powołuje się na informacje Sell-out, których istotą jest sprzedaż smartfonów bezpośrednio do klientów. Mamy więc jasność, teraz pora na szczegóły. Według GfK Sales Tracking w 2020 roku południowokoreański producent zagarnął dla siebie aż 31,7% udziału w polskim rynku sprzedaży smartfonów. W ujęciu wartościowym mówimy o 39,3%, w ujęciu ilościowym o 34%. Dane te odnoszą do lutego 2021.

Samsung powołuje się na dane GfK, z których wynika, że producent sprzedaje w Polsce więcej urządzeń niż inni, w tym Xiaomi [2]

Test smartfona Samsung Galaxy S21 Ultra 5G – Bezkompromisowy flagowiec z Exynosem 2100 wyprzedza konkurencję

W ubiegłym roku w Polsce sprzedano aż 9,5 mln urządzeń mobilnych z kategorii smartfonów, co oznacza jednoprocentowy wzrost rok do roku. Rynek rozwija się i to pomimo pandemii. Choć to Samsung, nie Xiaomi króluje w rzeczonym segmencie, urządzenia koncernu z Państwa Środka w dalszym ciągu stanowią jedną z głównych smartfonowych sił w Polsce. Wszystko przez bardzo dobrą wycenę poszczególnych modeli. Walka o klienta twa i to akurat powinno nas cieszyć. Konkurencyjność często przekłada się na dobro klienta.

Źródło: Samsung
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 48

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.