Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Samsung Galaxy Note7 - Oficjalne stanowisko i koniec produkcji

Samsung Galaxy Note7 - Oficjalne stanowisko producentaSamsung Galaxy Note7 stał się chyba najbardziej popularnym w mediach smartfonem roku, jednak z niekoniecznie chlubnych powodów. Informacja o "wybuchających" urządzeniach obiegły wszystkie branżowe portale, a doniesienia o coraz bardziej dramatycznych przypadkach awarii telefonu miały prawo mocno niepokoić klientów. W efekcie Samsung podjął decyzję o akcji serwisowej i wymianie smartfonów na nowe, już pozbawionych groźnego defektu. Teraz jednak liczne doniesienia o samozapłonach bezpiecznych egzemplarzy smartfona sugerują, że problemu wcale nie rozwiązują. Sytuacja jest na tyle poważna, że producent zdecydował się wstrzymać produkcję modelu, a także skontaktował się z operatorami telefonicznymi i dystrybutorami by wstrzymali sprzedaż oraz wymianę telefonów. Dodatkowo w oficjalnym oświadczeniu zalecił klientom by wyłączyli telefony i przestali z nich korzystać do czasu wyjaśnienia całej sprawy.

SAMSUNG: Użytkownicy oryginalnych oraz wymienionych Note7 powinni wyłączyć telefony i zaprzestać ich używania, a także skorzystać z dostępnych środków zaradczych. [...] W najbliższym czasie podamy bardziej szczegółowe informacje dotyczące Note7, które znajdują się w posiadaniu lub zostały zamówione przez polskich klientów.

Oficjalne stanowisko Samsunga pojawiło się dzisiaj na globalnej, a nieco później także na polskiej stronie producenta. Najważniejsze z punktu widzenia klientów jest zalecenie by zaprzestać korzystać ze smartfona Note7 do czasu wyjaśnienia wszystkich okoliczności sprawy lub podjęcia dalszych działań przez firmę Samsung. W ramach korespondencji z Samsung Polska potwierdziliśmy, że dotyczy to zarówno urządzeń z pierwszych dostaw, jak i tych "bezpiecznych", już wymienionych w ramach akcji serwisowej. Oprócz tego w świetle informacji o wstrzymaniu sprzedaży modelu oczywiste jest, że także jego powrót na polski rynek, który pierwotnie miał mieć miejsce 4 listopada 2016 nie zostanie dotrzymany. Pełna treść komunikatu brzmi następująco:

Samsung wzywa wszystkich partnerów globalnych do zaprzestania sprzedaży i wymiany Note7, do czasu zakończenia postępowania wyjaśniającego
Współpracujemy z odpowiednimi organami nadzoru w celu wyjaśnienia przyczyn zgłoszonych ostatnio incydentów dotyczących Note7. Bezpieczeństwo użytkowników jest dla nas najważniejsze. Z tego powodu Samsung zwraca się do wszystkich operatorów i sprzedawców na całym świecie o wstrzymanie sprzedaży i wymiany Note7 do czasu zakończenia postępowania wyjaśniającego.

Dokładamy wszelkich starań, aby wraz z właściwymi organami nadzoru wyjaśnić tę sytuację. Użytkownicy oryginalnych oraz wymienionych Note7 powinni wyłączyć telefony i zaprzestać ich używania, a także skorzystać z dostępnych środków zaradczych.

Informacja dla klientów z Polski: w najbliższym czasie podamy bardziej szczegółowe informacje dotyczące Note7, które znajdują się w posiadaniu lub zostały zamówione przez polskich klientów.

Samsung Galaxy Note7 - Oficjalne stanowisko producenta [2]

Samsung czasowo wstrzymuje produkcję Galaxy Note7

Jak dowiedzieliśmy się od Samsung Polska, na ponad 2,5 miliona sprzedanych urządzeń potwierdzonych przypadków samozapłonu jest kilkaset, przy czym dotyczy to głównie egzemplarzy przedsprzedażowych. Co istotne, żadnego takiego przypadku nie odnotowano w Polsce. Sytuacja jest, więc poważna, ale tak długo jak klienci stosują się do zaleceń producenta, nie powinno być zagrożenia życia ani mienia. Oprócz wyłączenia telefonu warto także pamiętać by nie podłączać go do ładowarki bez nadzoru oraz nie wystawiać na działanie wysokich temperatur. Warto także wyjaśnić, że wbrew obiegowej opinii telefon wcale nie "wybucha". Objawami usterki jest nagrzewanie się urządzenia do bardzo wysokich temperatur przez połączenia katody i anody w baterii, co doprowadza do wydobywania się z urządzenia kłębów dymu oraz ostatecznie może doprowadzić do jego stopienie. Telefon w takiej sytuacji stanowi zagrożenie pożarowe oraz może powodować oparzenia. W razie wystąpienia opisanych objawów należy jak najszybciej odłożyć smartfona w bezpieczne, niepalne miejsce i odsunąć się na pewną odległość.

Samsung Galaxy Note7 - Oficjalne stanowisko producenta [1]

Samsung Galaxy Note7 po wymianie nadal może wybuchać?

Co redakcja PurePC.pl myśli o całej sprawie z Samsung Galaxy Note7
No dobrze, ale co dalej? Kolejna akcja serwisowa, wymiana na nową sztukę a może zwrot pieniędzy? Samsung Polska na ten moment odpowiada: W najbliższym czasie podamy bardziej szczegółowe informacje dotyczące Note7, które znajdują się w posiadaniu lub zostały zamówione przez polskich klientów. Sprzedaż urządzenia została wstrzymana do odwołania, Samsung uprasza w komunikacie użytkowników o wyłączenie telefonów i zaprzestania ich używania do czasu wyjaśnienia całej sprawy. Sytuacja nie jest łatwa ani dla firmy Samsung, która otrzymała srogie cięgi od redakcji i dziennikarzy z całego świata za awarie flagowego phabletu Note7, ani dla rozżalonych użytkowników, którzy zakupili urządzenia i nie mogą ich używać w bezpieczny sposób. Kto jest bardziej poszkodowany w całej sytuacji? Nie nam oceniać. Wiemy jednak, że problemy z wyginającymi się telefonami Apple, dymiącymi bateriami w notebookach SONY czy HP oraz przypadkami samozapłonu baterii u wielu producentów smartfonów są kroplą w morzu patrząc na problemy, jakie ma aktualnie dział mobilny SAMSUNG. Jak nie stracić reputacji, gwarantować, że urządzenia są wysokiej jakości i co ważne są bezpieczne? Przyznajemy, że nie znamy podobnego przypadku odkąd istnieje serwis PurePC.pl (ponad 10 lat). Zgodnie jednak uważamy w redakcji, że najlepszym wyjściem z całej sytuacji byłaby wymiana urządzeń na inny model, powiedzmy Samsung Galaxy S7 Edge (SM-G935) i zwrot różnicy lub możliwość pełnego zwrotu za zakupione urządzenie Samsung Note7 wraz z akcesoriami. Dokładamy do tego gift w postaci słuchawek, głośnika lub inne akcesorium i przynajmniej część klientów może czuć pewną satysfakcję. Idealnego wyjścia z sytuacji nie ma, czas pokaże czy podjęte decyzje przez producenta będą słuszne. Nie wróżmy z fusów, nie twórzmy niepotwierdzonych plotek jak: Jeep zapalił się od Note7 - plotka szybko została zdementowana ale w jeden dzień obiegła świat. Trzeba zastosować się do zaleceń producenta dla swojego bezpieczeństwa i oczekiwać na kolejny, oficjalny komunikat. Mam Note7, nie mogę używać telefonu, co mam zrobić? Najlepszym sposobem będzie oddanie go na serwis, gdzie przysługuje (jeśli nic się nie zmieniło) telefon zastępczy na czas naprawy lub na te kilka dni pożyczyć inne urządzenie od rodziny, znajomych lub kolegów z pracy. Czy ktoś z naszych czytelników posiada Samsung Note7? Opiszcie proszę jak wyglądała akcja serwisowa w waszym przypadku? Może macie jakieś sugestie do producenta lub przemyślenia dotyczące sprawy?

Aktualizacja - 14:00, 11.10.2016 roku
Olaf Krynicki, rzecznik prasowy Samsung Polska zakomunikował na swoim Twitterze o decyzji zakończenia produkcji phabletu Samsung Galaxy Note7.

Aktualizacja - 21:00, 11.10.2016 roku

Autorzy: Arkadiusz Bała, Rafał Romański

Źródło: Samsung Polska, PurePC
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 74

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.