S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl ma obecnie problemy z poprawnym działaniem na konsoli Xbox Series S
Gdyby nie ostatnie opóźnienie gry S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, obecnie dzieliłoby nas już tylko kilka dni od wyczekiwanej premiery i powrotu do Zony. Tymczasem kilka tygodni temu gra została ponownie opóźniona i teraz debiut planowany jest na listopad tego roku. Czy faktycznie uda się dotrzymać terminu, tego nie wiemy. Wiadomo jednak, że może być z tym kłopot, ponieważ sami twórcy przyznają, że optymalizacja na najsłabszą konsolę Microsoftu - Xbox Series - nie przebiega tak dobrze, jakby tego chcieli.
Developerzy ze studia GSC Game World potwierdzają, że obecnie S.T.A.L.K.E.R. 2 najgorzej działa na konsoli Xbox Series S - tańsze urządzenie nie jest w stanie uciągnąć produkcji w 30 klatkach na sekundę.
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl - deweloperzy zapraszają na wycieczkę po Zonie. Bardzo szczegółowy gameplay
Obecnie trwa proces końcowego szlifowania gry S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chronobyl, zarówno na PC jak również na konsolach Xbox Series. Największym wyzwaniem jest optymalizacja na słabszy wariant Xbox Series S. Gra bowiem nie jest w stanie utrzymać granicy płynności 30 klatek na sekundę, zamiast tego framerate oscyluje w okolicy 25 FPS-ów. Proces optymalizacyjny wciąż trwa, ale trudno powiedzieć czy finalny efekt końcowy będzie dla GSC Game World i Microsoftu zadowalający (trudno powiedzieć nawet czy do listopadowej premiery uda się poprawić wydajność na Xbox Series S).
Chernobylite 2: Exclusion Zone - nie tylko S.T.A.L.K.E.R. się zbliża. The Farm 51 zapowiedziało drugą część swojej udanej gry
Lepiej zapowiada się natomiast gra na Xbox Series X, gdzie gracze otrzymają dwa tryby graficzne: Quality z wyższym poziomem oprawy (potwierdzono z pewnością lepszą jakość odbić oraz tekstury wyższej rozdzielczości) i w 30 klatkach na sekundę oraz Performance w nieco gorszej jakości wizualnej, ale za to w 60 FPS-ach (tryb ten był chwalony m.in. przez Digital Foundry). Potwierdzono również obecny status implementacji Ray Tracingu na PC. Na premierę gra będzie obsługiwać RT wyłącznie na poziomie software'owym (być może chodzi o software Lumen, który jest częścią Unreal Engine 5, jednak jego jakość znacząco odbiega od sprzętowej implementacji tegoż rozwiązania). Developerzy z GSC Game World współpracują z NVIDIĄ nad sprzętowym wykorzystaniem Ray Tracingu, jednak jego dodanie odbędzie się w jakiś czas po premierze gry, jednak bez żadnych konkretnych deklaracji w tym temacie. Na pewno jednak gra zaoferuje obsługę techniki NVIDIA DLSS.
Powiązane publikacje

Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32
DOOM: The Dark Ages - oto Cosmic Realm. Prezentacja przeciwników i świata nawiązującego do twórczości H.P. Lovecrafta
5