Rynek produktów dla graczy będzie wart 30 miliardów dolarów
Gracie w gry komputerowe? Racja... głupie pytanie ;) A do rozrywki wykorzystujecie konsole czy komputery PC? Na naszym portalu na pewno znajduje się więcej posiadaczy desktopów gotowych na obsługę najnowszych gier, aniżeli użytkowników grających na Xbox One, PlayStation 4 lub innej platformie nienależącej do segmentu PC. Zastanawialiście się kiedyś ile jest wart cały rynek gier oraz sprzętu potrzebnego do ich obsługi? Wielu z nas na pewno automatycznie odpowiedziałoby, że jest to opłacalny biznes, w który warto inwestować. Co więcej, niejedna osoba dodałaby, że w przyszłych latach wartość tego rynku wyraźnie wzrośnie. Wszystkie te odpowiedzi byłyby prawdziwe - analitycy rynku cyfrowej rozrywki mają dobre informacje dla przedstawicieli tej branży. Agencja Jon Peddie Research zajmująca się analizą rynku zaprezentowała w tym tygodniu ciekawy raport.
Gracze nie rezygnują z platformy PC - w kolejnych latach wartość rynku będzie systematycznie rosła.
Agencja JPR poddała analizie dane pochodzące z rynku PC, a więc wszystkie zamieszczone niżej liczby dotyczą interesujących nas desktopów, a nie konsol do gier. Okazuje się, że wartość całego rynku gier na PC oraz sprzętu (hardware) w 2014 roku wyniosła około 24,9 miliarda dolarów. Co ciekawe, obecny rok ma zostać zamknięty pod znakiem delikatnego spadku - do producentów trafi w sumie 24,6 miliarda dolarów. Bardzo ciekawie wyglądają natomiast przewidywania na przyszłość.
W następnym roku wartość tego samego rynku ma wynieść 26,1 miliarda dolarów, natomiast w 2017 roku branża uzyska przychody na poziomie 28,2 miliarda dolarów. Magicznym rokiem dla rynku gier i sprzętu PC będzie 2018, bowiem to właśnie wtedy ma zostać przekroczona magiczna kwota wynosząca 30 miliardów dolarów. Warto wspomnieć, że w 2015 roku rynek samych peryferiów dla graczy (np. myszki i klawiatury) przekroczy poziom 3,6 miliarda dolarów.
Planujecie przesiadkę na lepsze podzespoły i peryferia?
Jon Peddie Research twierdzi, że gamingowe notebooki oraz desktopy będą musiały walczyć z małymi urządzeniami PC zaprojektowanymi pod granie na telewizorze (nie mówimy tutaj o konsolach Microsoftu i Sony). Wielu graczy ma przesiadać się na monitory o rozdzielczości przynajmniej 2560 x 1440 pikseli - o dominacji 4K trudno będzie mówić jeszcze przez kilka lat. Na razie nikt nie jest w stanie przewidzieć, jak na rynek sprzętu dla graczy wpłynie technologia VR.
Powiązane publikacje

Tajwan ogranicza eksport technologii TSMC. Nowe regulacje mają chronić najważniejsze procesy przed zagraniczną konkurencją
29
Wielka Brytania planuje zakazać aplikacji AI tworzących deepfake dzieci. Ofcom i rząd UK podejmują stosowne działania
37
IBM zainwestuje 150 mld USD w USA, a konkretniej w rozwój AI, komputerów kwantowych, a także produkcji lokalnej
14
Prawnicy MyPillow użyli AI i wpadli w pułapkę fikcyjnych spraw. Grożą im naprawdę poważne konsekwencje
72