Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Zelda: Breath of the Wild - trwają prace nad emulacją na PC

Aleksander Lis | 01-04-2017 17:00 |

Zelda: Breath of the Wild - trwają prace nad emulacją na PCThe Legend of Zelda: Breath of the Wild to z pewnością jedna z najlepszych gier tego roku. Z ogromnym entuzjazmem przyjęli ją gracze i recenzenci. Zebrała mnóstwo wysokich, a nawet najwyższych, ocen. To, co doceniono w niej najbardziej to otwarty świat, nieliniowość, urzekający wygląd, ogromną grywalność, oraz powrót do korzeni serii przy jednoczesnym zerwaniu z przestarzałymi konwencjami. Jednym słowem – ideał. W przypadku tak gorącego tytułu nic dziwnego, że od razu wzięli go na warsztat ludzie odpowiedzialni za Cemu – emulator konsoli Wii U. Prace rozpoczęte w dniu premiery idą w błyskawicznym tempie. Możliwe więc, że już niedługo Link wkradnie się na PC-ety. Tylko jak zareaguje na to Nintendo, które jest znane z ostrego podejścia do emulatorów?

W zaledwie dwa tygodnie gra przeszła od stanu „można ją włączyć i niewiele więcej zrobić” do „da się grać i może nawet ukończyć”.

Zelda: Breath of the Wild - trwają prace nad emulacją na PC [1]

Wystarczyły tylko dwa dni od premiery najnowszej części przygód Linka, by po raz pierwszy została ona uruchomiona, poprzez Cemu, na PC. To rekordowy czas, ale prace nad nią jeszcze trochę potrwają. Ilość problemów, które pojawiły się podczas przenoszenia gry sprawiła, że była ona zupełnie niegrywalna. Działała maksymalnie w 20 fspach, zamiast dźwięków słychać było tylko szum, a do tego występowało mnóstwo bugów i glitchy. Praktycznie nie dało się wyjść poza teren startowy. Biorąc jednak pod uwagę, że pracowano nad nią tak krótko, to i tak niezły wynik. W podobnym czasie innych tytułów nie daje się nawet stabilnie uruchomić.

Zelda: Breath of the Wild - trwają prace nad emulacją na PC [3]

W ciągu dwóch tygodni rozwiązano znaczącą część tych usterek. Obecna wersja pozbawiona jest problemów z fizyką, wykrywaniem kolizji z wodą (co uniemożliwiało pływanie), używaniem zdolności runicznych i wielu pomniejszych bugów. Opublikowane niedawno filmy pokazują też, że gra działa już w 30 fpsach, choć zdarzają się jeszcze chwilowe spadki płynności, np. podczas niektórych animacji BotW w błyskawicznym tempie przeszło od stanu „można włączyć i niewiele więcej zrobić” do „da się grać i może nawet ukończyć”.

Nie wiadomo jeszcze, kiedy prace zostaną zakończone. Patrząc na tempo w jakim postępują można jednak zakładać, że nastąpi to poewnie niedługo. O ile w ogóle do tego dojdzie. Wszak Nintendo ma bardzo ostre podejście do emulatorów. Nazywa je „największym dotychczasowym zagrożeniem dla praw własności intelektualnej w grach wideo”. Wydaje się więc nieuniknione, że firma będzie miała coś do powiedzenia w kwestii prób przeniesienia na PC jednego z jej najlepszych tytułów w ostatnich latach.

Zelda: Breath of the Wild - trwają prace nad emulacją na PC [2]

Emulator Cemu, którego pierwsza wersja ukazała się w 2015 roku, wciąż jest w fazie rozwoju. Jednak pomimo swojej krótkiej historii pokazał już, na ile go stać. To za jego sprawą Mario Kart 8 trafił na komputery stacjonarne, zaledwie miesiąc po premierze. Zdobył też pokaźną liczbę fanów, którzy finansują go za pośrednictwem Patreona. Do niedawna twórcy emulatora - Exzap i Petergov – otrzymywali ok. 7 tys. dolarów miesięcznie. Po rozpoczęciu prac nad Breath of the Wild suma ta podskoczyła do 22 tys.

Źródło: Eurogamer
48
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 37

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.