.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Zabawa w spłaszczanie: jak wyglądałyby gry 3D w wersjach 2D?

Bartłomiej Dramczyk | 14-02-2018 17:00 |

Zabawa w spłaszczanie: jak wyglądałyby gry 3D w wersjach 2D?The Pseudoscroller Parlour to inicjatywa, która zaistniała na flickerze. Zabawę zapoczątkowała idea sprowadzająca się do przygotowania screenshotów w taki sposób, by popularny tytuł gry TPP lub FPS ujawnił zupełnie nowe oblicze: przedstawione ujęcie ma sugerować, że gramy w dwuwymiarową grę zręcznościową. Zasada obowiązująca przy publikacji na grupie The Pseudoscroller Parlour jest tylko jedna – obrazki nie mogą być dodatkowo przetwarzane, muszą obrazować faktyczną scenę zaczerpniętą z oryginalnej gry. Na razie machina zbierająca screenshoty zaowocowała ponad 350 obrazkami, które przedstawiają zupełnie nowy obraz dobrze znanych gier. Na przykład Wiedźmin 3 w 2D...

Obrazki przedstawiające dwuwymiarowe edycje popularnych gier powstały jako ujęcia pochodzące z prawdziwych gier, niekiedy przetwarzane przez kod pixel shaderów i poprawiane filtrami.

Zabawa w spłaszczanie: jak wyglądałyby gry 3D w wersjach 2D? [19]
The Witcher 3: „Mortal Kombat – Natty Dread

Nie jesteśmy w stanie ocenić, czy wszystkie screenshoty rzeczywiście pochodzą z gier, ale odnaleźliśmy w zbiorach The Pseudoscroller Parlour kilka znakomitych przykładów, przedstawiających najbardziej znane spośród tytułów AAA w zupełnie nowym świetle. Nowe szaty dostały m.in. Battlefield 3, Wiedźmin 3, Hitman, RiME, Watch Dogs i Alan Wake. Nie ma co jednak wyliczać najciekawszych przykładów: popuśćmy wodze wyobraźni i zmieńmy nieco optykę - spoglądając jeszcze raz na najciekawsze ujęcia 2D z gier 3D.

Gra Dead Space do pobrania za darmo na platformie Origin

Zabawa w spłaszczanie: jak wyglądałyby gry 3D w wersjach 2D? [25]
Star Wars Battlefront II: „Death Walk” - Omegapepper

Zagłębiając się w szczegółowe informacje dotyczące powstawania ujęć z gier można odkryć wiele elementów wykraczających poza standardową rozgrywkę. Przykładowo ujęcie z Watch Dogs zostało wykonane w rozdzielczości 8000x3333 pikseli, następnie przetworzone zestawem filtrów, screenshot z Alana Wake’a zrobiono w rozdzielczości 3840x1620 pikseli z wykorzystaniem pixel shaderów Sweetfx. Nie ma co, nawet jeśli nikt nie wpadnie na to, by zrealizować Wiedźmina 3 jako barwną platformówkę lub bijatykę w stylu Mortal Kombat, można przynajmniej chwilę pomarzyć. Albo ozdobić pulpit ładną tapetą z ulubionej gry.

Alder's Blood - polska strategiczna gra turowa w przygotowaniu

Zabawa w spłaszczanie: jak wyglądałyby gry 3D w wersjach 2D? [1]
Alan Wake: „Manic Miner” – Recluse.

Zabawa w spłaszczanie: jak wyglądałyby gry 3D w wersjach 2D? [24]
Assassin’s Creed Origins: „Into the sun” - Otis_Inf

Zabawa w spłaszczanie: jak wyglądałyby gry 3D w wersjach 2D? [2]
Assassin’s Creed Unity - Dell2nd

Zabawa w spłaszczanie: jak wyglądałyby gry 3D w wersjach 2D? [3]
Assassin’s Creed Unity: „False Cathedral” - Langgl

Zabawa w spłaszczanie: jak wyglądałyby gry 3D w wersjach 2D? [4]
Battlefield 3: „Ziba’s Edge One” – Berduu

Zabawa w spłaszczanie: jak wyglądałyby gry 3D w wersjach 2D? [5]
Battlefield 1: „Giant’s Shadow” – Berduu

Zabawa w spłaszczanie: jak wyglądałyby gry 3D w wersjach 2D? [6]
Dark Souls: „Asylum’s End” – Anthemlons

Zabawa w spłaszczanie: jak wyglądałyby gry 3D w wersjach 2D? [7]
Dark Souls III – Mikael son

Zabawa w spłaszczanie: jak wyglądałyby gry 3D w wersjach 2D? [8]
Fallout 3 – Zilberborn

Zabawa w spłaszczanie: jak wyglądałyby gry 3D w wersjach 2D? [9]
Fallout 4: „The Ghost Road” - Andy Cull

Zabawa w spłaszczanie: jak wyglądałyby gry 3D w wersjach 2D? [10]
Hellblade – Marcelus_Sk

Zabawa w spłaszczanie: jak wyglądałyby gry 3D w wersjach 2D? [11]
Hitman: „Hitman 00” – Natty Dread

Zabawa w spłaszczanie: jak wyglądałyby gry 3D w wersjach 2D? [12]
Horizon Zero Dawn - „Montana 3000 A.C.” - Cristlano Bonora

Zabawa w spłaszczanie: jak wyglądałyby gry 3D w wersjach 2D? [13]
Mad Max - VInny GRed

Zabawa w spłaszczanie: jak wyglądałyby gry 3D w wersjach 2D? [14]
Mass Effect Andromeda: „Drawn to Scale” - Erika Tschinkel

Zabawa w spłaszczanie: jak wyglądałyby gry 3D w wersjach 2D? [15]
Middle-earth Shadow of Mordor: „The Direct Approach” - -One3rd-

Zabawa w spłaszczanie: jak wyglądałyby gry 3D w wersjach 2D? [16]
Mirror’s Edge Catalyst: „Orange” - White Harpy

Zabawa w spłaszczanie: jak wyglądałyby gry 3D w wersjach 2D? [17]
RiME – K putt

Zabawa w spłaszczanie: jak wyglądałyby gry 3D w wersjach 2D? [18]
Rise of the Tomb Raider: „The voice” - Cassablanca L

Zabawa w spłaszczanie: jak wyglądałyby gry 3D w wersjach 2D? [22]
Uncharted: The Lost Legacy – Giant Haha

Zabawa w spłaszczanie: jak wyglądałyby gry 3D w wersjach 2D? [23]
Watch Dogs: „Scroll to the Right” – PulseZET

Zabawa w spłaszczanie: jak wyglądałyby gry 3D w wersjach 2D? [20]
The Witcher 3 Wild Hunt: „The lodge” - Casablanca L

Zabawa w spłaszczanie: jak wyglądałyby gry 3D w wersjach 2D? [21]
The Witcher II – Recluse.

Twoja ocena publikacji:
44
Liczba komentarzy: 10

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.