Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Za 4 lata możemy nie dostać już gier komputerowych w pudełku

Ewelina Stój | 26-06-2018 09:30 |

Za 4 lata możemy nie dostać już gier komputerowych w pudełkuCyfryzacja to nie tylko bankowość elektroniczna czy e-maile zamiast standardowej poczty. To także przeniesienie sztuki i w pewnym sensie kultury, do urządzeń elektronicznych. Od wielu lat obserwujemy więc dystrybucje filmów czy muzyki poprzez sieć, a do tego zacnego grona w pewnym momencie zmasowaną siłą dołączyły także i gry wideo. Producentom czy dystrybutorom nie przeszkadza już nawet ich rozmiar - gra która wymaga 70 GB pobrania danych to dziś żadna nowość i żaden problem zważywszy na prędkości Internetu. I pomimo udogodnień jakie niesie sieć, wielu z nas wciąż kolekcjonuje fizyczne nośniki z filmami, muzyką czy grami nie tyle w obawie, że taki Steam nam je kiedyś odbierze, ale może z sentymentu bądź pewnych przyzwyczajeń. A i na pewno z tego samego powodu, dla którego wielu z nas woli czytać prawdziwą książkę od e-booka. Ale według analityków czasy te mogą skończyć się już w 2022 roku, kiedy to najwyraźniej 100% gier całkowicie przejdzie jedynie na dystrybucję cyfrową.

Analitycy mówią, że istnieje duża szansa, że w 2022 roku gry wideo kupimy tylko w formie cyfrowej. Będzie to z pewnością cios dla kolekcjonerów.

Za 4 lata możemy nie dostać już gier komputerowych w pudełku [1]

Steam prawdę ci powie: pokaże ile pieniędzy wydałeś na gry

Na portalu USgamer.net czytamy słowa jednego z amerykańskich analityków - Pipera Jaffray'a. Mówi on, że pewnym jest, iż w nadchodzących latach 100% gier dystrybuowanych będzie jedynie w formie cyfrowej. Podkreśla też, że o ile trudno jest podać ów okres z dokładnością do miesięcy, to osobiście obstawia na 2022 rok, mówiąc, że jest on realistyczną datą. Jak wiemy z doświadczenia, głos analityka nie jest jakąś znowu wyrocznią, niemniej należy wziąć pod uwagę, że wiele z podobnych technologicznych zapowiedzi sprawdzało się na przestrzeni minionych lat.

Za 4 lata możemy nie dostać już gier komputerowych w pudełku [2]

Udostępnij nam swój komputer do kopania, a my damy ci gry...

Obserwacje dokonane przez Jaffray'a i innych analityków powstały m.in. na bazie dochodów, które generują firmy takie jak chociażby Rockstar ze swoim GTA Online. Skoro deweloperzy i wydawcy zorientują się w końcu, że sprzedaż pudełkowa nie jest tak opłacalna jak cyfrowa, obraz gamingu mocno się zmieni. W raporcie, analityk poruszył także temat streamingu gier przytaczając słowa CEO Ubisoftu, który jest przekonany, że po kolejnej edycji konsol, następne będą już zaprojektowane specjalnie pod streaming.

Za 4 lata możemy nie dostać już gier komputerowych w pudełku [3]

Źródło: USgamer
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 98

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.