Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Xbox One - Siódmy rdzeń APU nadal niewykorzystywany

Arkad | 15-07-2015 09:27 |

Xbox One iconWydajność konsoli Xbox One to bardzo kontrowersyjny temat, który jest najchętniej poruszany przez zwolenników PlayStation 4 - jednym z argumentów przemawiających za konsolą od Sony jest wyższa rozdzielczość w wielu grach najwyższej klasy, ale mówi się także o płynności polegającej na lepszym utrzymaniu stałej ilości FPS. Oczywiście, różnice nie są wcale ogromne i wielu graczy decydujących się na zakup konsoli nie będzie ich widziała. Tak czy owak, deweloperzy niezwiązani umowami z Microsoftem lub Sony (lub nieczerpiący wielkich zysków ze sprzedaży gier na konsole) narzekają na wydajność obydwu urządzeń. Twórcy są ograniczani przez możliwości jednostki APU zamontowanej w Xbox One oraz PlayStation 4.

Dodatkowy rdzeń ma pozwolić na dogonienie PlayStation 4, ale kiedy zostanie on nareszcie wykorzystany?

Na początku tego roku w sieci pojawiły się doniesienia mówiące o tym, że w urządzeniu Microsoftu "odblokowano" magiczny siódmy rdzeń, który miał być wcześniej wykorzystywany przez oprogramowanie niezwiązane bezpośrednio z grami komputerowymi. Media ogłosiły, że deweloperzy będą mogli wykorzystywać siedem z ośmiu rdzeni, ale jednocześnie zostaną zmuszeni do zrezygnowania z niektórych funkcji związanych z Kinectem oraz komendami głosowymi. Teraz, po kilku miesiącach od ujawnienia tych informacji dowiadujemy się, że liczba producentów gier wykorzystujących pełne możliwości jednostki APU w Xbox One jest znikoma.

Deweloperzy albo nie zdążyli jeszcze skorzystać z siódmego rdzenia, albo nie chcą się tym chwalić. Po raz kolejny słyszymy jednak zapowiedzi mówiące o wyraźnym zwiększeniu wydajności po odblokowaniu dodatkowego "jajka". Czemu deweloperzy nie wykorzystują jeszcze wszystkich dostępnych rdzeni, skoro taka możliwość pojawiła się w ubiegłorocznym SDK? Czyżby komuś nie chciało zmieniać się procedur tworzenia gier? Tego nie wiemy i zapewne w najbliższym czasie się nie dowiemy.

Źródło: KitGuru
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 54

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.