Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Xbox One otrzyma dodatkowy układ GPU?

Arkad | 03-09-2013 14:56 |

Wojny dwóch największych konsol to gier to sytuacja tak oczywista jak potyczki procesorów lub kart graficznych. W tym roku wszyscy fani kanapowej rozrywki będą mieli swoje święto (a tak naprawdę święta) związane z premierami najnowszych generacji urządzeń od Sony i Microsoftu. Do tej pory poznaliśmy już wiele szczegółów dotyczących nowinek, aczkolwiek kolejne tygodnie przynoszą zwroty akcji oraz nowe plotki. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że do tej pory wyścig marketingowy wygrywa japońska korporacja wraz ze swoim "otwartym" podejściem do użytkowników. Microsoft zaliczył już sporo wpadek, które niewątpliwie odsunęły potencjalnych użytkowników od konsoli Xbox One. Niemniej jednak, gigant z Redmond będzie starał się zaprezentować z jak najlepszej strony, czego dowodem mogą być najnowsze informacje o specyfikacji Xboxa One. Układ napędzający nową konsolę posiada powierzchnię 363 milimetrów kwadratowych, natomiast flagowy procesor graficzny Tahiti wykorzystywany w rodzinie Radeon zajmuje już 389 milimetrów kwadratowych.

Jak widać, AMD musiało upakować wydajne rdzenie graficzne oraz pozostałe elementy w stosunkowo małym układzie. Do tej pory wszyscy myśleli, że Xbox One posiada słabszą wydajność graficzną od PlayStation 4 z powodu zastosowania innych modułów pamięci (Sony wykorzystuje GDDR5). Według najnowszych plotek, Microsoft nie chce odkrywać wszystkich kart przed wprowadzeniem konsoli do sprzedaży, gdyż mogłoby to spowodować ściągnięcie technologii przez Sony. Zabawne, nieprawdaż? Jakby nie patrzeć, jednostka SoC zainstalowana w Xbox One posiada ponoć dodatkowy układ graficzny zwiększający wydajność całego urządzenia. Opisywana technologia pojawiła się już w slajdach AMD w 2009 roku - obecnie "Czerwoni" opierają swoje APU na oddzielnych rdzeniach x86 oraz GPU umieszczonych na płaskiej powierzchni.

Jednostka w Xbox One ma posiadać budowę W2W (wafer to wafer) pozwalającą na umieszczenie kolejnego rdzenia tuż nad poprzednim. Daje to oczywiście większe możliwości w rozwoju układu, a co za tym idzie - widoczne zwiększenie wydajności. Informacje wydają się bardzo ciekawe, jednak należy podchodzić do nich z dużą dawką wątpliwości. Konsola ma pobierać około 130-150 W energii, z czego większość zostanie przeznaczona dla oddzielnego układu graficznego. Cała sprawa może mieć coś wspólnego wraz z premierą kart graficznych Volcanic Islands, więc warto poczekać na oficjalne informacje ze strony AMD.

Źródło: WCCF Tech

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 0
Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy. Zaloguj się i napisz pierwszy komentarz.
x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.