Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Wejście Epic Games Store na rynek obniżyło sprzedaż gier na PC

Jakub Krawczyński | 27-01-2020 11:00 |

Wejście Epic Games Store na rynek obniżyło sprzedaż gier na PCWydawałoby się, na chłopski rozum, że konkurencja powinna być pozytywnym bodźcem dla rynku i jeszcze bardziej stymulować popyt. W końcu od przybytku głowa nie boli. Jednakże w segmencie PC w 2019 roku stało się coś zgoła odmiennego. Pomimo, że skorzystali na umowach na wyłączność oraz znacznie niższej (bo 12-procentowej) marży deweloperzy, to niekoniecznie rynek jako całość. Mat Piscatella z NPD, jeden z czołowych analityków branży gier wideo, przygotował najnowszy raport. Dane oraz wnioski z niego pochodzące mogą wydać się zaskakujące. Wynika z niego, że Epic Games Store przyczynił się bowiem do obniżenia sprzedaży gier cyfrowych na wszystkich platformach.

Wejście Epic Games Store na rynek PC mogło paradoksalnie doprowadzić do obniżenia się sprzedaży cyfrowej gier - tak wynika z najnowszej analizy NPD.

Wejście Epic Games Store na rynek obniżyło sprzedaż gier na PC [1]

W typowych warunkach z reguły ostra rywalizacja firm oferujących podobne usługi powinna prowadzić do wzajemnej innowacji, ale w przypadku rynku gier na PC najwidoczniej większy wybór prowadzi również do większego mętliku w głowach konsumentów. Pomimo, że w 2019 przychody ze sprzedaży gier wzrosły o 2 procent, to jednak sprzedaż cyfrowa na PC zmalała rok do roku. Mat Piscatella sugeruje, że przez nadejście Epic Games Store zwiększył się zamęt na rynku, co przełożyło się na mniejszą sprzedaż. Nie twierdzę, że Epic Games Store jest idealny - ba, jeszcze trochę mu do pełni funkcjonalności brakuje, ale czyżby graczom było po prostu lepiej w... monopolu?

Epic Store ma już recenzje i oceny gier. Ale nie takie, jak chcieliśmy

Wejście Epic Games Store na rynek obniżyło sprzedaż gier na PC [2]

Wnioski przedstawione przez Piscatellę mogą sugerować, że jakaś część graczy wolała unikać gier wydawanych poza Steam i poczekać aż trafią na ich ulubioną platformę. Wydaje się więc, że upowszechnienie się Steama stworzyło fundamenty współczesnej społeczności graczy PC-towych, a pluralizm powoduje ich erozję. Wydaje się, że ogólnie wszystkie większe tytuły wydawane na miejscach traktowanych jako "dodatkowy launcher" mogły zaliczyć mniejszą sprzedaż, a po pojawieniu się w późniejszym czasie na Steamie, popyt na nie wygasł. Z drugiej strony obniżenie wyników sprzedaży cyfrowej może być spowodowane zarazem umieszczeniem niektórych tytułów na wyłączność, a poza tym Epic rozdał w 2019 ponad 70 tytułów za darmo. Ciekawe jak w przyszłości wpłyną na sprzedaż gier coraz częściej pojawiające się abonamenty...

Wejście Epic Games Store na rynek obniżyło sprzedaż gier na PC [3]

Źródło: DualShockers, NPD
52
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 68

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.