W Cyberpunk 2077 nie będzie widoku z perspektywy trzeciej osoby
W zeszły piątek CD Projekt RED podzieliło się ze społecznością nowym materiałem wideo, trwającym niecałe 15 minut, na którym zaprezentowano najważniejsze aspekty rozgrywki tj. mechanizmy RPG, tworzenie postaci, walka czy interakcje ze światem przedstawionym. Nie wszystkim jednak przypadł do gustu materiał, głównie ze względu na bardzo chaotyczne przechodzenie od jednego punktu do kolejnego. Bez wątpienia jednak szykuje się jedna z najciekawszych gier przyszłego roku. Ponadto wciąż do sieci napływają nowe informacje o grze. Tym razem jednak nie wszyscy będą zachwyceni decyzją podjętą przez studio CD Projekt RED. Chodzi o usunięcie ze wszystkich przerywników filmowych kamery trzecioosobowej.
CD Projekt RED poinformował o usunięciu widoku trzecioosobowego ze wszystkich przerywników filmowych w grze Cyberpunk 2077.
Cyberpunk 2077 - zapraszamy na 15-minutowy gameplay z gry
Na wszystkich dotychczasowych materiałach udostępnianych w sieci, podczas przerywników filmowych mogliśmy zobaczyć naszego bohatera V, którym będziemy kierować podczas rozgrywki. Oczywiście jest to zasługa płynnego przejścia na kamerę trzecioosobową, tak jak ma to miejsce w większości gier RPG. Od dawna już wiemy, że podczas prowadzenia postaci będziemy mieli do użytku wyłącznie tryb pierwszoosobowy (FPP), jako że jego implementacja ma podnieść poziom immersji w grze. Jedynym wyjątkiem jest jazda pojazdem, kiedy otrzymamy tryb TPP. Tak samo miało być we wspomnianych przerywnikach filmowych. Studio CDP RED jednak postanowiło się z tego wycofać.
Ostatecznie w grze podczas wszystkich cutscenek otrzymamy widok pierwszoosobowy, natomiast argumentacją studia jest dodatkowe podniesienie poziomu immersji ze światem przedstawionym i z bohaterem. Problem w tym, że brak możliwości oglądania stworzonego przez siebie V rodzi wątpliwości, po co w ogóle twórcy przygotowują tak rozbudowany kreator postaci. W końcu i tak zobaczymy bohatera co najwyżej w odbiciu lustrzanym. Informacja jest obecnie świeża, toteż nie ma w sieci zbyt wiele komentarzy na jej temat, niemniej jednak pojawiły się już nieco bardziej negatywne opinie na taką decyzję. Niemniej studio z pewnością wie dokładnie co robi i skoro tak postanowili to znaczy że w maksymalny dostępny sposób chcą zwiększyć poziom immersji gracza ze światem gry.
Powiązane publikacje

Oprogramowanie Nintendo Switch 20.0.0 - Wirtualne Karty Gier, GameShare i przygotowanie systemu na premierę Switch 2
3
StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
19
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
6
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
7