Ubisoft zamierza zrezygnować z tradycyjnych kluczy na PC
Ubisoft już wielokrotnie w przeszłości podpadał użytkownikom PC, głównie z powodu absurdalnych zabezpieczeń antypirackich (Assassin's Creed II w dniu premiery - pamiętamy) oraz fatalnych, optymalizacyjnych koszmarków (Assassin's Creed: Unity w dniu premiery - pamiętamy). Później jednak nadeszły lżejsze czasy, kiedy dostawaliśmy gry często całkiem nieźle zoptymalizowane pod stacjonarne komputery (The Division 2 w dniu premiery - pamiętamy). Teraz jednak francuska korporacja może znowu znaleźć się na nożu graczy PC-towych. Jest to związane z nowym pomysłem na aktywację gier kupowanych drogą elektroniczną. W zamyśle Ubisoft chce pozbyć się sprzedaży kluczy na platformę Uplay, zamiast tego wprowadzić rozwiązanie znane już od dłuższego czasu z poziomu oficjalnego sklepu Ubi.
Według najnowszych doniesień, Ubisoft ma zamiar zrezygnować z dystrybucji tradycyjnych kluczy na platformę PC. W istotny sposób wpłynie to na cyfrową dystrybucję gier.
Obecnie sprawa wygląda tak, że większość cyfrowych wersji gier Ubisoftu bez problemu kupimy na przeróżnych stronach - czy to sklepach, czy aukcjach Allegro czy też nieco bardziej podejrzanych witrynach. Otrzymujemy klucz, który następnie aktywujemy na platformie Uplay, należącej do Ubisoftu. Firma najwyraźniej jednak chce całkowicie zatrzymać handel kluczami. Serwis Game Industry podał do wiadomości, że francuska korporacja nawiązała współpracę z firmą Gemba Digital, a celem owej współpracy ma być zmiana dystrybucji cyfrowych wersji gier. Ma to ogólnie wyglądać podobnie jak obecnie sprzedaż cyfrowych gier PC w oficjalnym sklepie Ubi. Osoby, które lubią kupować np. edycje kolekcjonerskie bezpośrednio w sklepie Ubisoftu z pewnością zwróciły uwagę, że już od blisko 1,5 roku nie są tam sprzedawane pudełkowe wersje gier na PC, nie są również fizyczne kopie dodawane do fizycznej edycji kolekcjonerskiej. Nie dostajemy nawet klucza Uplay, zamiast tego podczas składania zamówienia Ubisoft automatycznie aktywuje grę na naszym koncie Uplay, bez bawienia się w rozdawanie kluczy.
Być może w ciągu najbliższych kilku lat pożegnamy się z takim oknem w serwisie Uplay.
Podobne rozwiązanie ma zostać wprowadzone globalnie. Transakcja ma wyglądać następująco - po dokonaniu płatności, sklep poprosi o zalogowanie się do swojego konta Uplay w celu aktywacji kupionej gry na danym koncie. Aktywacja miałaby dokonać się automatycznie poprzez wprowadzenie kodu ze specjalnie utworzonej bazy, do której dostęp miałaby wyłącznie firma Ubisoft. Rozwiązanie to nazwano Silent Key Activation (cicha aktywacja klucza) i spowoduje całkowite wycofanie się ze sprzedaży tradycyjnych kluczy drogą elektroniczną. Tym samym nie sprzedamy już samego klucza, a jedynym rozwiązaniem pozostaje np. sprzedanie konta. Firma Gemba Digital oraz prezes, Matt Murphy, uważa, że rozwiązanie to zostanie przyjęte również przez innych wydawców i wprowadzone w obieg w przeciągu najbliższego roku. Ponadto stwierdza, że nadchodzi kres fizycznych wydań gier na PC i ostatecznie rynek będzie bazował na dystrybucji cyfrowej, której rdzeniem miałoby być rozwiązanie wspomniane wyżej - SKA - Silent Key Activation.
Powiązane publikacje

StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
13
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
4
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
10
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124