Ubisoft: nasze ostatnie gry były nudne, chcemy zmienić ich formułę
Rok 2019 nie należał do najbardziej udanych w wykonaniu Ubisoftu. Najpierw wyszła zapomniana już raczej mini-kontynuacja Far Cry 5, czyli Far Cry: New Dawn. Co prawda potem było nieco lepiej, bo wydane w marcu The Division 2 okazało się bardzo solidną kontynuacją części pierwszej, ale cała reszta ubiegłego roku niekoniecznie dawała powody do radości francuskiej firmie. Wyjątkowo złe wrażenie pozostawił za sobą Ghost Recon: Breakpoint. Kontynuacja bestsellerowego (choć niepozbawionego wad) Wildlands okazała się zarówno komercyjną klapą, jak i została przyjęta w wyjątkowo chłodny sposób przez krytyków, jak i graczy. Nauczony przykrymi doświadczeniami z poprzedniego roku, Ubisoft zapowiada zmiany w formule swoich gier.
Rozczarowująca sprzedaż The Division 2 oraz Ghost Recon: Breakpoint skłoniła Ubisoft do przemeblowania swojej ekipy kreatywnej. Firma chce, aby jej gry bardziej się od siebie odróżniały.
Jak donosi portal Video Games Chronicle (VGC), francuski gigant dokonał przetasowania w firmie na kluczowych stanowiskach odpowiadających za decyzje kreatywne wysokiego szczebla. Do tej pory trzon tej decyzyjnej ekipy tworzyło około 100 osób, w tym designerów i producentów, zaangażowanych w każdy aspekt tworzenia gier Ubisoftu, od projektowania mechaniki gier po tworzenie scenariuszy. Ubisoft postanowił dokonać zmian personalnych, jak również strukturalnych, tak aby powstające w studiu gry były bardziej różnorodne i unikały implementowania podobnych mechanik.
CEO Ubisoft: popełniliśmy wiele błędów z Ghost Recon Breakpoint
Dyrektor kreatywny pozostanie ten sam (Serge Hascoet), aczkolwiek zmieni się podlegająca pod niego ekipa, w której ma znaleźć się siedmiu menedżerów, a każdy z nich ma zarządzać osobną marką i podejmować autonomiczne decyzje. Ubisoft chce w ten sposób, aby powstające gry nabrały bardziej unikatowego charakteru. Katalizatorem tych zmian jest rozczarowanie sprzedażą The Division 2 oraz kompletne fiasko Ghost Recon: Breakpoint. Według doniesień VGC, efekty tej inicjatywy już są widoczne, gdyż jeden z tworzonych przez Ubisoft Montreal tytułów został skasowany, a kilka innych zostanie gruntownie przebudowanych. Następna generacja konsol pokaże, czy były to słuszne decyzje. Już wcześniej firma zapowiedziała przesunięcie premier większości swoich gier na przełom 2020-21.
Powiązane publikacje

Thief: Legacy of Shadow - legendarna skradanka, tym razem w wirtualnej rzeczywistości. Intrygujący gameplay trailer
19
Frostpunk 2 - Fractured Utopias, DLC do gry 11 bit studios, z zapowiedzią, datą premiery i szczegółami
4
Disney+ wprowadza obsługę HDR10+ na telewizorach Samsung. Ponad 1000 tytułów Hulu w lepszej jakości obrazu
4
Halo: Campaign Evolved to dopiero początek. W produkcji są kolejne odświeżone odsłony i zupełnie nowy tytuł wieloosobowy
5







![Ubisoft: nasze ostatnie gry były nudne, chcemy zmienić ich formułę [1]](https://www.purepc.pl/image/news/2020/01/19_ubisoft_nasze_ostatnie_gry_byly_nudne_chcemy_zmienic_ich_formule_0.jpg)
![Ubisoft: nasze ostatnie gry były nudne, chcemy zmienić ich formułę [2]](https://www.purepc.pl/image/news/2020/01/19_ubisoft_nasze_ostatnie_gry_byly_nudne_chcemy_zmienic_ich_formule_1.jpg)
![Ubisoft: nasze ostatnie gry były nudne, chcemy zmienić ich formułę [3]](https://www.purepc.pl/image/news/2020/01/19_ubisoft_nasze_ostatnie_gry_byly_nudne_chcemy_zmienic_ich_formule_2.jpg)





