Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
 
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Star Wars: Dark Forces przerobione na silniku Unreal Engine 4

Jakub Krawczyński | 19-03-2019 11:00 |

Star Wars: Dark Forces przerobione na silniku Unreal Engine 4Gry z serii Star Wars mają bardzo długą i chlubną historię. Być może bardziej nieskazitelną niż same filmy. Swego czasu Dark Forces było uznawane za jedną z najlepszych gier w gatunku FPS w post-Doomowym świecie. Silnik Jedi Engine autorstwa LucasArts wprowadził szereg innowacji niespotykanych wcześniej w strzelaninach pierwszoosobowych. Dodał między innymi możliwość swobodnego patrzenia się w górę i w dół, a także zapewnił wielopiętrowy design poziomów. Nikogo też nie powinno zdziwić, że tytuł LucasArts stał się bestsellerem i 11. najlepiej sprzedającą się grą w okresie 1993-1999. Dark Forces doczekało się teraz czegoś na kształt nieoficjalnego remake’u. Za odświeżenie odpowiadał jeden z pracowników Obsidian, który odtworzył część gry Dark Forces w Unreal Engine 4.

Pierwszy poziom Dark Forces został odświeżony w Unreal Engine 4. Jason Lewis udostępnił mapę w grywalnej formie. Nie ma niej przeciwników, ale artysta chciałby ich dodać w przyszłości.

Star Wars: Dark Forces przerobiona na silniku Unreal Engine 4 [1]

Jason Lewis, starszy grafik w Obsidian, w wolnym czasie odtworzył mapę z klasycznego FPS-a w najnowszym silniku Epic. Chciał w ten sposób nabrać wprawy w tworzeniu grafiki przy użyciu tego narzędzia. Projekt Lewisa zaczął się w roku 2016 i początkowo chciał on odtworzyć jedynie Sokoła Millenium. Skończyło się na tym, że z pomocą kilkunastu kolegów z zespołu, stworzył Mos Eisley, a projekt teraz przekształcił się w próbę odświeżenia pierwszego poziom z Dark Forces. Jest on grywalny i można go pobrać tutaj.

EA wstrzymało pracę nad grą Star Wars z otwartym światem

Star Wars: Dark Forces przerobiona na silniku Unreal Engine 4 [2]

Z racji tego, że to artysta specjalizujący się w tworzeniu otoczenia, nie ma na niej wrogów. Obecnie grafik chciałby jednak dodać postaci Stormtrooperów z zewnętrzną pomocą, choć powiedział też, że mógłby się spróbować podjąć tego sam. Skok technologiczny pomiędzy oryginałem a jego wersją jest gigantyczny i bardzo uwypukla wszystkie dobrodziejstwa jakie oferuje UE4. Interesujące jest to, czy projektem nie zainteresuje się Disney i nie wyśle wezwania do zaprzestania działalności. Tak czy inaczej, obecnie w przygotowaniu jest także inny projekt związany z Gwiezdnymi Wojnami i Unreal Engine. Jest to remake Star Wars Episode I: Racer.

Źródło: PC Gamer, DSOGaming, Eurogamer, ExtremeTech
18
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 19

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.