Spotify startuje ze streamingiem wideo, niestety nie w Polsce
Usługi streamingowe i abonamentowe zdobywają coraz większą popularność. Widać to nie tylko po serwisach muzycznych i tymi z materiałami wideo, ale również gier komputerowych – udostępniony Origin Access, o którym informowaliśmy wczoraj, wypada cenowo całkiem atrakcyjnie i zapewne wiele osób skusi się na taki dostęp do gier. Niemałą rewolucję wywołało natomiast Spotify, które właśnie uruchomiło streaming wideo. Serwis był do tej pory znany z przede wszystkim możliwości odsłuchu ulubionej muzyki, teraz natomiast rozszerza swoją działalność. Niestety, jak na razie nie będziemy mogli skorzystać z tych atutów, nawet posiadając konta premium. Usługa jest ograniczona tylko do niektórych platform, ale co najgorsze, także regionalnie – w Polsce jej nie uświadczymy.
Materiały związane z muzyką - oto streaming wideo w Spotify.
Pierwsze doniesienia o możliwości wystartowania streamingu wideo pojawiły się już w ubiegłym roku, choć wtedy nikt nie precyzował, co to takiego może dokładnie oznaczać. Spotify to przecież przede wszystkim muzyka. Właściciele prowadzili jednak pewne testy i badali opinie użytkowników, aby dowiedzieć się, czy warto rozszerzyć swoją działalność. Serwis ma od dłuższego czasu problemy z zadowoleniem inwestorów i wydawców, musi więc szukać kolejnych sposobów zarobku. Co jednak najciekawsze, wśród dostępnych materiałów wideo nie znajdziemy teledysków – usługa celuje w nieco inne treści, a mianowicie programy związane z muzyką a produkowane przez m.in. ESPN, Comedy Central, Maker Studios czy BBC.
Usługa startuje w Niemczech, Szwecji, USA i Wielkiej Brytanii. Jak na razie użytkownicy z Polski z niej nie skorzystają i nie wiadomo dokładnie, kiedy się to zmieni. Streaming wideo jest dostępny na urządzeniach mobilnych z systemami Android i iOS, wsparcia dla mobilnego Windowsa jak na razie nie ma. Materiałów wideo nie zobaczymy także na kliencie desktopowym – to jednak zamierzony cel, usługa ma być rozrywką przede wszystkim mobilną. Użytkownicy oprócz możliwości samodzielnego wyboru interesujących ich materiałów mogą skorzystać z algorytmów, które dobiorą treści automatycznie, na podstawie ich aktywności. W przypadku muzyki spisuje się to całkiem nieźle, możliwe więc, że i tutaj Spotify zadowoli klientów.
Streaming wideo nie jest nowością, walka może być trudna.
Wbrew pozorom, konkurencja na tym rynku i tak jest już spora – użytkownicy urządzeń mobilnych często sięgają po Facebooka i YouTube, gdzie znajdą wiele materiałów wideo. Spotify nie ma więc przed sobą rynku gotowego do zagarnięcia, platformę czekają kolejne, ciężkie boje. Szkoda, że właściciele nie startują od razu w szerszej skali i usługa nie jest dostępna w Polsce. Cóż, w takim wypadku rodzimi użytkownicy sięgną po prostu po coś innego, później będzie jeszcze trudniej przekonać ich do zmiany decyzji.
Powiązane publikacje

StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
11
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
3
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
10
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124