Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Spotify ma 100 mln abonentów ale nadal nie zarabia pieniędzy

Jakub Krawczyński | 30-04-2019 12:00 |

Spotify ma 100 mln abonentów ale nadal nie zarabia pieniędzyWydawałoby się, że duża liczba użytkowników usługi to gwarant sukcesu. Ale jednak niekoniecznie. Rynek muzyczny jest trudny i skomplikowany. Po wielu latach tendencji spadkowych, streaming wyprowadził go z zapaści. Jednak artyści nie zarabiają na nim dużych kwot, nawet ci najbardziej popularni. Tak czy inaczej, jeszcze nikt nie stworzył alternatywy dla tej funkcjonalnej utopii. Spotify odnajduje się w niej wyjątkowo dobrze. Firma ta właśnie opublikowała swoje wyniki finansowe za miniony kwartał 2019 roku. Jednym z największych osiągnięć szwedzkiej korporacji jest przebicie progu 100 milionów subskrybentów. Mimo wszystko sytuacja ma też drugą stronę medalu…

Serwis Spotify przekroczył granicę 100 milionów abonentów. Mimo wszystko firma odnotowała straty netto w wysokości 142 milionów euro.

Spotify ma 100 mln abonentów ale nadal nie zarabia pieniędzy [1]

Spotify pomimo niewątpliwego sukcesu, jakim było przeciągnięcie na swoją stronę 25 milionów klientów w przeciągu roku, odnotowało też zarazem straty (netto). Wynosiły łącznie 142 miliony EUR. Z drugiej strony firma chwali się 24% lepszymi dochodami z reklam rok do roku (126 mln EUR). Jednym z czynników przyczyniających się do coraz większych z profitów z reklam mogą być niedawno wprowadzone podcasty. Segment ten jest niezwykle popularny, dochodowy i Spotify poczynił w tym kierunku poważne inwestycje.

Spotify po 1 marca będzie blokować korzystających z adblocków

Spotify ma 100 mln abonentów ale nadal nie zarabia pieniędzy [2]

Obecny, 32% wzrost był w dużej mierze podyktowany promocjami, które firma kontynuuje i rozwija. Oczekiwania na koniec przyszłego kwartału ze strony szwedzkiego giganta to dobicie do progu 107-110 milionów subskrybentów usługi premium. Ponadto wewnętrzne prognozy firmy szacują, że miesięczna liczba wszystkich użytkowników wyniesie za 3 miesiące między 222 a 228 milionów osób (obecnie to 217 mln). Dla porównania, z Apple Music korzysta łącznie 50 mln abonentów. Być może wkrótce rywalizacja na tym polu się zacieśni, jeśli Amazon wprowadzi dwie wersje swojej usługi Music Unlimited: darmową oraz wysokiej jakości, dla audiofilów. Póki co, Spotify może spać spokojnie jeśli chodzi o liczbę abonentów, chociaż problemem nadal pozostaje kwestia zarabiania pieniędzy ze swojej usługi.

Źródło: SlashGear
0
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 26

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.