Konsola Sony PlayStation 5 dostanie szybki nośnik SSD
Sony po raz kolejny rzuciło jakiś ochłap o PlayStation 5, a że firmy tej nie będzie podczas tegorocznego E3, to cieszmy się i nim, bo choć zaprawdę informacja brzmi na zdawkową, to ostatecznie ma nawet spory kaliber. Mark Cerny, czyli główny projektant kolejnej konsoli Sony, jakiś czas temu dość esencjonalnie zdradził, co będzie napędzać nową maszynkę do gier (procesor AMD Ryzen trzeciej generacji, zaś GPU będzie pochodziło z linii Radeon Navi, przy czym ma być to jednostka specjalnie zmodyfikowana pod kątem konsoli.) Prócz jednak głównych układów wspomniał również o zastosowaniu dysków SSD. Dziś Sony w rozmowie z Official PlayStation Magazine UK, ponownie porusza temat dysków półprzewodnikowych.
Sony twierdzi, że szybkie dyski SSD są kluczowe dla PlayStation 5. Dzięki nim gry będą nie tylko szybciej się uruchamiały, ale także ostatecznie pozwolą na wyeliminowanie ekranów ładowania.
Po co? Ano po to, by uświadomić graczom coś więcej, niż tylko fakt, iż dzięki dyskom SSD rozgrywka będzie płynniejsza. Rzecznik formy Sony uwypuklił w rozmowie, że rozwiązania półprzewodnikowe są środkiem, by zapomnieć czym są w ogóle ekrany ładowania: Szybkie dyski SSD są kluczowe dla nowych generacji. Mamy na celu, aby ekrany ładowania stały się przeszłością, dzięki czemu twórcy gier będą w stanie zagwarantować graczom wyjątkowe wrażenia z gameplay'u. Przedstawiciel Sony gwarantuje też, że w konsoli pojawi się dysk szybszy, niż najszybsza dostępna dziś konstrukcja znana z pecetów.
Pełne wykorzystanie dobrodziejstw szybkich dysków półprzewodnikowych będzie możliwe przede wszystkim w grach proponujących otwarte światy, gdzie często przenosimy się po mapie np. za pomocą szybkich podróży. Aby zaakcentować jaką różnicę dla konsol przyniosą dyski SSD, podczas zamkniętej demonstracji w kwietniu, Cerny miał zaprezentować czas ładowania się lokacji w grze Spider-Man "postawionej" na dysku HDD, a zaraz później na SSD, przy - naturalnie - pozostałych, niezmienionych elementach. Wgranie lokacji w tytule zainstalowanym na HDD trwało 15 sekund, zaś na SSD - 0,8 sekundy.
Powiązane publikacje

StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
13
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
4
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
10
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124