Sniper: Ghost Warrior 3 - zaskakująco dobre wyniki sprzedaży
Studio CI Games ma na swoim koncie wiele mniej lub bardziej udanych produkcji, jednak do najważniejszych pozycji w portfolio firmy należy z pewnością seria Sniper: Ghost Warrior. Choć same gry co prawda zazwyczaj okazywały się rozczarowaniem i może nie należą do grona wysoko ocenianych hitów, to dzięki ciekawemu pomysłowi na rozgrywkę oraz de facto niewielkiej konkurencji na tym polu można powiedzieć, że przyniosły deweloperowi niemałą popularność oraz sowity zastrzyk gotówki. Ogłoszono właśnie zaskakująco wysoką sprzedaż ostatniej, trzeciej odsłony serii, co przełożyło się również na wysokie przychody. Świetne wyniki z całą pewnością zaprocentują - dzięki nim możliwe będzie sfinansowanie kolejnych, oby tylko lepszych gier.
Przeciętne recenzje Sniper 3 wcale nie przeszkodziły w osiągnięciu sukcesu sprzedażowego. Oby tylko przełożyło się to na jakość kolejnych gier Ci Games.
Jak głosi oficjalny komunikat firmy, w ostatnim kwartale udało się uzyskać 17,7 miliona złotych przychodów oraz 3,6 miliona zysku netto, natomiast na przestrzeni okresu styczeń-wrzesień bieżącego roku przychód wyniósł 90,9 miliona przychodów i 5,1 miliona złotych zysku. Podkreślono jednak, że są to szacunkowe dane - ostateczne zostaną ujawnione w raporcie kwartalnym pod koniec listopada. Spory udział w takich wynikach miało to, że do czerwca udało się rozesłać do sklepów 750 tys. egzemplarzy gry Sniper: Ghost Warrior 3, a i do tej pory zamówienia podobno nie ustają. Jak mówi Marek Tymiński, prezes CI Games, "jesteśmy zadowoleni z poziomu sprzedaży i jest nieco lepsza niż oczekiwania po premierze. Z kilku istotnych rynków napłynęły dodatkowe zamówienia i najwięcej z USA. W magazynach zabrakło wersji na konsolę PlayStation 4, a na Xbox One zostało nam niewiele w USA. Obecnie trwa produkcja kilkudziesięciu tysięcy sztuk gry na obie platformy. Maksymalizujemy też sprzedaż wersji na PC w kanałach cyfrowych".
Recenzja Sniper: Ghost Warrior 3 PC - Nam strzelać nie kazano
Jak więc widać, przeciętne recenzje ostatniego Snipera (od 56% do 59% na Metacritic w zależności od platformy) wcale nie przeszkodziły w osiągnięciu sukcesu. Stabilna sytuacja finansowa firmy jest kluczowa do ich dalszych przedsięwzięć, do jakich z pewnością należy wyczekiwany tytuł Lords of the Fallen 2. Marek Tymiński dodaje: „prowadzimy rozmowy z potencjalnymi partnerami, którym powierzymy produkcję. Model biznesowy będzie podobny jak w przypadku pierwszej części, która w większości powstała poza naszymi studiami. Jedynka była sporym sukcesem i jest to obecnie jedna z naszych najmocniejszych marek. Szacujemy, że w Lords of the Fallen zagrało dotychczas ponad 7 mln graczy, co stanowi mocny fundament pod kolejną część”. Wspomniano również, że budżety Lords of the Fallen 2 i nowej taktycznej strzelanki (która powstaje od lata tego roku) mają być zbliżone do budżetu pierwszej części Lords of the Fallen, który przekroczył 30 mln zł. To dobry prognostyk na przyszłość, tym bardziej, że studio wymieniło w swoich szeregach niemal cały zespół odpowiedzialny za testowanie. Firmie życzymy zatem powodzenia w nowych projektach i czekamy na więcej informacji o nadchodzących grach.
Powiązane publikacje

Gothic Remake - Alkimia Interactive wyciągnęła wnioski z opinii graczy i zaktualizowała wersję demo
17
Europa Universalis V - wkrótce zadebiutuje odświeżona kultowa strategia od Paradox Interactive. Udostępniono grafiki i trailer
21
Mafia: The Old Country - długa prezentacja gry. Gameplay, ceny poszczególnych wersji i inne szczegóły
45
Counter-Strike 2 otrzymało polską mapę. Ruiny zamku na południu kraju jedną z nowych atrakcji
31