Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Silniki Unreal Engine 4 oficjalnie debiutuje - Kiedy nowe gry?

Sebastian Oktaba | 20-03-2014 15:06 |

Silnik Unreal Engine począwszy od wersji 3.0, to kompleksowe narzędzie stworzone do produkcji gier praktycznie na wszystkie platformy, cieszące się ogromnym zainteresowaniem wśród developerów, dzięki czemu Epic Games zarabia krocie. Oficjalna premiera czwartej generacji Unreal Engine odbyła się dosłownie kilka godzin temu, co założyciel i dyrektor generalny firmy - Tim Sweeney - ogłosił na blogu. Nowość jest przystosowana do współpracy z systemami Windows, Mac, iOS oraz Android, natomiast wersje dla PlayStation 4 oraz Xbox One wymagają indywidualnych konsultacji i wsparcia ze strony dostawcy technologii. Powodem takiej decyzji są rzekomo umowy o zachowaniu poufności, porozumienia między studiami itp. Suma summarum, Unreal Engine 4 spokojnie obsłużą też konsole, wszak kwestie formalne nie determinują tych sprzętowych, zaś ostatnie maszynki Sony i Microsoft bazują na komponentach bliskim pecetowym odpowiednikom. W przyszłości powinno pojawić się także wsparcie dla Oculus VR, HTML5, Linux, Steamworks oraz Steam Box, umacniające pozycję Unreal Engine 4.

Zestaw Unreal Engine 4 razem z kodem źródłowym C++ (platforma GitHub) wyceniono na zaledwie 19 dolarów... miesięcznie w przeliczeniu na jednego użytkownika. Jednak jeśli zamierzamy zarabiać komercyjnie na produkcie wykonanym za pomocą Unreal Engine 4, wówczas Epic Games rezerwuje sobie prawo do 5% przychodów brutto. Kiedy nasz projekt zostanie wystawiony na Kickstarterze bądź w innym serwisie tego pokroju, zasady ulegają lekkiej zmianie. Użytkowników, którym za wpłacenie określonej sumy przysługują tylko gadżety albo inne dobra, nie będące de facto samą grą, Epic nie zamierza brać pod uwagę. Dopiero gdy razem z bonusami otrzymamy dostęp do produkcji, naliczana jest procentowa kwota od jej wartości. Czy taki sposób rozliczania przyciągnie małe studia developerskie i amatorów, przekonamy się niebawem.

Prezentacja możliwości Unreal Engine 4, tym razem od strony samego edytora...

Ciekawym pomysłem jest również Unreal Engine 4 Marketplace, gdzie programiści będą mogli kupować gotowe szablony, materiały, modele itp. przygotowane przez Epic Games. W przyszłości rynek zostanie otworzony dla wszystkich twórców, co powinno uczynić z Unreal Engine 4 najbardziej popularną platformę stworzoną z myślą o opracowywaniu gier (producent nie podał jeszcze szczegółów dotyczących formy i zasad sprzedaży w przypadku osób trzecich). Podobieństwa do AppStore są oczywiście nieprzypadkowe. Najważniejsze jednak, aby elastyczny silnik zapewniał efekty nowej generacji, które popchną jakość oprawy graficznej do przodu. Jednocześnie Epic oddało w ręce zainteresowanych forum AnswerHub i encyklopedię poświęconą Unreal Engine 4.

Tak wyglądały dotychczasowe dema technologiczne wykonane na Unreal Engine 4....

Producent w zalecanej konfiguracji do obsługi edytora wymienia komputer z zainstalowanym systemem operacyjnym Windows 7 64-bit lub Mac OS X 10.9.2, który posiada czterordzeniowy procesor o taktowaniu 2500 MHz. Do tego będzie jeszcze potrzebna karta graficzna pokroju GeForce GTX 470 bądź AMD Radeon HD 6870, jak również 8 GB pamięci operacyjnej. Podobno taka maszyna wystarczy do pracy z edytorem, aczkolwiek absolutnie nie oznacza, że najnowsze gry wykorzystujące Unreal Engine 4 zadowolą się podobną konfiguracją. Pierwszymi tytułami napędzanymi tą technologią będą Daylight, Fortnite, Fable Legends, Obduction oraz Rime. Póki co killerów brak, ale pierwsze efekty pracy developerów z Unreal Engine ocenimy już 8 kwietnia 2014 roku, kiedy zadebiutuje Daylight - gra będzie dodawana do kart graficznych NVIDII.

...a tak wyglądają pierwsze produkcje bazujące na nowej technologii Epic Games

Źródło: IGN

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Sebastian Oktaba
Liczba komentarzy: 7

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.