Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Sid Meier's Civilization VI z obsługą bibliotek DirectX 12

Piotr Piwowarczyk | 14-07-2016 12:53 |

Sid Meier's Civilization VI z obsługą bibliotek DirectX 12Być może niewielu z Was o tym wiedziało, ale Firaxis, studio odpowiadające za m.in. całą serię Civilization oraz ostatnie części XCOM, już od dawna ściśle współpracuje z AMD przy tworzeniu swoich gier. Efektem tego była na przykład obecność bibliotek DirectX 11 i 11.1 w piątej odsłonie Cywilizacji oraz obsługa popularnego wówczas API Mantle przez Beyond Earth. Jak pewnie pamiętacie, tytuł był zresztą dodawany do niektórych Radeonów w ramach specjalnej promocji. Wiele wskazuje, że owe partnerstwo pomiędzy firmami potrwa jeszcze długo. Na niedawno otwartej witrynie Radeon.com pojawiła się informacja, że szósta już część popularnej serii Civilization będzie oferować zgodność z najnowszymi bibliotekami DirectX 12, na czym z pewnością zyskają właściciele kart graficznych AMD.

Szósta już część popularnej serii Civilization będzie oferować pełną zgodność z DirectX 12. W grze zaimplementowane zostaną obliczenia asynchroniczne oraz specjalna technologia wspomagająca pracę kilku kart graficznych.

Jedną z najważniejszych funkcji wspieranych przez DirectX 12 są obliczenia asynchroniczne. Technika ta polega na wykonywaniu w tym samym czasie różnych zadań, co w dużym uproszczeniu, zazwyczaj prowadzi do zwiększenia wydajności poprzez lepsze wykorzystanie zasobów układu graficznego (szczególnie, jeśli posiada dedykowane temu zadaniu jednostki sprzętowe). Ze wspomnianej technologii z pewnością skorzystają karty Radeon, które są przystosowane do takich rozwiązań - możemy zatem spodziewać się dobrych wyników modeli AMD Radeon. Drugą ważną funkcją zaimplementowaną w Civilization VI jest Explicit Multi-Adapter - technika współpracy dwóch lub więcej kart graficznych. Dzięki niej konfiguracje CrossFire czy SLI sporo zyskają w najnowszej produkcji studia Firaxis.

Sid Meier's Civilization VI oficjalnie zapowiedziane

Oprócz opisanych powyżej funkcji w grze dostępny będzie także wbudowany benchmark DirectX 12, który pozwoli w prosty sposób sprawdzić wydajność swojego komputera w nowym API. Ponadto, istnieje duże prawdopodobieństwo, że kolejnym z efektów udanego partnerstwa pomiędzy firmami AMD i Firaxis, będzie darmowa kopia gry dołączona do niektórych kart graficznych Radeon. Tak było chociażby w przypadku Civilization: Beyond Earth, więc jest duża szansa, że również tam razem wystartuje podobna promocja. Premiera szóstej Cywilizacji odbędzie się 21 października bieżącego roku. Gra dostępna będzie tylko na komputerach osobistych.

Źródło: AMD
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 42

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.