Shadow of the Tomb Raider - szczegóły wersji PC oraz wydań
W zeszłym miesiącu firma Square Enix oficjalnie potwierdziła istnienie nowej gry z Larą Croft w roli głównej. Po Tomb Raider oraz Rise of the Tomb Raider przyszedł czas na Shadow of the Tomb Raider, które ma być zwieńczeniem trylogii opowiadającej o początkach przygód pani archeolog. Kilka dni temu z kolei wydawca nowego tytułu, czyli Square Enix, podzielił się szczegółami dotyczącymi samej gry. Wiemy już, że fabuła ma być bardziej dojrzała i osobista, a jej zwieńczeniem będzie ukształtowanie charakteru Lary jako "Tomb Raider", natomiast w samej grze zmierzymy się z najgroźniejszym z dotychczasowych przeciwników, czyli dżunglą - niebezpieczną, pełną dzikich bestii ale jednocześnie bardzo klimatyczną. Poznaliśmy również szczegóły dotyczące wersji PC oraz wydań, jakie pojawią się w związku z nadchodzącym tytułem.
Za wersję PC nadchodzących przygód Lary Croft odpowiadać będzie zespół Nixxes. Ponadto firma poinformowała o ścisłej współpracy z NVIDIĄ w celu dopieszczenia warstwy wizualnej Shadow of the Tomb Raider.
Pod względem samego gameplay'u nie powinniśmy spodziewać się rewolucji w stosunku do Rise of the Tomb Raider. Lara będzie już jednak bardziej doświadczona, a w dodatku wydarzenia i miejsce akcji nowej części mają jeszcze mocniej umocnić charakter bohaterki. Gra dużo bardziej będzie teraz akcentować takie elementy rozgrywki jak zastawianie pułapek, podwodna eksploracja oraz zwiedzanie grobowców Azteków oraz Majów. Graficznie również nie powinniśmy spodziewać się rewolucji - to będzie bardziej ewolucja z ulepszeniem niektórych elementów silnika tj. oświetlenie. Co ciekawe, głównym producentem Shadow of the Tomb Raider jest Eidos Montreal, które ostatnio przygotowało m.in. Deus Ex: Mankind Divided. Studio Crystal Dynamics pomaga oczywiście przy projekcie, jednak nie są oni głównymi developerami. Co natomiast wiemy o wersji PC?
Ta zostanie przygotowana osobno przez studio Nixxes, znane już z takich portów jak Rise of the Tomb Raider czy Deus Ex: Mankind Divided. Powinno to zapalić żółtą lampkę ostrzegawczą, bowiem obydwie wymienione gry nie grzeszyły zbyt udaną jakością w momencie premiery - potrzeba było przynajmniej kilku miesięcy regularnych łatek, by optymalizacja stała na dostatecznie dobrym poziomie. Dodatkowo Nixxes poinformowało, że w ramach PC wersji Shadow of the Tomb Raider nawiązało ścisłą współpracę z NVIDIĄ - możemy więc także liczyć na dodatkowe efekty graficzne, niedostępne dla kart konkurencji. Mimo wszystko jakoś trudno sobie wyobrazić, żeby ta współpraca owocowała świetną jakością i optymalizacją PC-towej wersji.
Square Enix podzieliło się także szczegółami dotyczącymi edycji specjalnych oraz kolekcjonerskiej, jakie pojawią się w ramach Shadow of the Tomb Raider. Oprócz zwykłych edycji, możemy liczyć na Digital Deluxe, gdzie oprócz gry znajdzie się wcześniejszy dostęp do gry (48 godzin przed premierą), pakiet DLC z bronią oraz tzw. Skills booster pack oraz cyfrowy soundtrack. Następne w kolejce jest Croft Edition, gdzie oprócz wcześniejszego dostępu do gry (również 48 godzin przed premierą) otrzymamy również przepustkę sezonową (składającą się m.in. z 7 mini-historii z nowymi misjami oraz ekwipunkiem do zdobycia). Najdroższą z edycji będzie wersja kolekcjonerska, gdzie oprócz dodatków z edycji Croft otrzymamy także figurkę Lary, latarkę oraz otwieracz do butelek. Przypominam, że premiera gry na PC, Xbox One oraz PS4 już 14 września tego roku.
Powiązane publikacje

StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
11
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
3
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
10
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124