Rynek produktów dla graczy PC dwukrotnie większy od konsol
Nie wcześniej niż kilka dni temu pisaliśmy o kondycji rynku komputerów PC, która w porównaniu do ubiegłego roku nie wypadła tak słabo, jak chcieli tego przeciwnicy gotowych zestawów komputerowych - analitycy wskazywali wcześniej na spadek sprzedaży komputerów PC o kilka procent, a według najnowszych obliczeń agencji IDC straty wszystkich producentów w drugim kwartale 2014 roku wyniosły zaledwie 1,7 procenta. Co innego, że cały czas mówimy przecież o gotowych zestawach największych producentów takich jak Lenovo, HP, Dell, ASUS oraz Acer, a rynek podzespołów komputerowych żyje również dzięki mniejszym podmiotom oraz klientom indywidualnym, którzy biorą sprawy w swoje ręce i składają komputery wedle własnego uznania.
Wśród tej grupy są również gracze, jacy wymagają od swoich zestawów jak najwyższej wydajności w coraz bardziej wymagających produkcjach - od pewnego czasu rynek produktów przeznaczonych dla gamerów jest marginalizowany na tle konsol do gier i jak się okazuje jest to wielki błąd... Najnowszy raport cenionej agencji Jon Peddie Research wskazuje na wyraźną przewagę rynku sprzętu dla graczy (jeśli chodzi o komputery PC) nad sprzętem przeznaczonym stricte do rozrywki na kanapie.
Żeby nie być gołosłownym, agencja podała zbliżoną wartość tego rynku, która wynosi około 21,5 miliarda dolarów. Jak się to ma do rynku opierającego się na konsolach do gier? Gracze korzystający z komputerów PC mają generować dwukrotnie większe zyski, aniżeli ich koledzy korzystający z Xboxa lub PlayStation. Co jest najciekawsze? Przewaga ta ma rosnąć i za kilka lat, a dokładniej w 2017 roku będziemy mogli mówić o rynku wartym już 23,2 miliardy dolarów. Według agencji JPR, wielką szansą dla gamingowych komputerów PC jest rosnąca wydajność podzespołów, a co za tym idzie - będziemy mieli okazję obserwować pogłębiające się różnice w możliwościach sprzętowych pomiędzy pecetami a konsolami.
Rynek produktów dla graczy korzystających z pecetów ciągle rośnie.
Już niedługo będziemy wkraczali w erę rozdzielczości 4K (3840 x 2160 pikseli), która pozwoli na jeszcze lepszy rozwój rynku PC. Coraz większy udział w sprzedawanym sprzęcie gamingowym mają myszki, klawiatury, słuchawki, jak również dedykowane graczom podzespoły komputerowe - klienci coraz częściej inwestują w zestawy ze średniej oraz wysokiej półki, które wyraźnie wyprzedzają konsole nowej generacji i pozwalają na rozrywkę z niezłymi detalami graficznymi przy dużej rozdzielczości. Rynek komputerów PC umiera? Chyba tylko w snach ;)
Pecet lepszy od konsoli?!
Źródło: Jon Peddie Research