Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Rynek cyfrowej dystrybucji gier warty 61 miliardów dolarów w 2015

Arkad | 27-01-2016 12:09 |

Game iconDlaczego wszyscy zaczęli interesować się graczami oraz ich potrzebami? Odpowiedź jest prosta - użytkownicy lubiący odstresować się przed monitorem przy pomocy różnych produkcji (nie tylko klasy AAA) są w stanie przeznaczać sporą sumę pieniędzy na sprzęt komputerowy, akcesoria, gry oraz tworzone dla nich dodatki i cyfrową zawartość. Niektóre tytuły stały się kurami znoszącymi złote jajka - czasami bywa tak, że dochód studia lub wydawcy jest generowany przede wszystkim przez jeden flagowy produkt. Zastanawialiście się kiedyś ile jest wart rynek gier komputerowych? Wiele osób może nawet nie zdawać sobie sprawy, że niektórzy są w stanie generować miliony dolarów przychodu dzięki graczom wędrującym do sklepu po swoje ulubione produkcje.

Niektórzy nie uwierzą w świetne wyniki rynku gier komputerowych.

Agencja SuperData Research zajmująca się badaniem rynku opublikowała ciekawy raport dotyczący sprzedaży gier komputerowych w 2015 roku. Okazuje się, że w ubiegłym roku wszystkie platformy biorące udział w badaniu wygenerowały przychody rzędu 61 miliardów dolarów. Raport wyraźnie pokazuje, że kontynuowany jest wzrost sprzedaży gier i cyfrowej zawartości zarówno dla konsol, komputerów PC, ale także dla urządzeń mobilnych. Można także zauważyć rosnące znaczenie gier oferujących darmową rozgrywkę, ale posiadających przy tym rynek przedmiotów dla graczy.

W porównaniu do 2014 roku, wartość rynku gier komputerowych wzrosła o 8%. Cyfrowa sprzedaż zawartości na konsolach Microsoftu oraz Sony zaliczyła ogromny wzrost, a mówimy tutaj o przychodach większych o 34% w porównaniu do 2014 roku. Przesłaniem raportu SuperData Research jest rosnące znaczenie cyfrowej dystrybucji w sprzedaży gier nie tylko dla PC, ale także dla konsol. Gracze coraz chętniej sięgają po smartfony i tablety - tutaj odnotowano wzrost o 10%. A które gry generują największe przychody dla swoich producentów? Oto podział na platformy:

Komputery PC

  1. League of Legends (1,6 miliarda dolarów)
  2. Crossfire (1,1 miliarda dolarów)
  3. Dungeon Fighter Online (1 miliard dolarów)
  4. World of Warcraft (814 milionów dolarów)
  5. World of Tanks (446 miliony dolarów)
  6. Lineage (339 milionów dolarów)
  7. Maplestory (253 miliony dolarów)
  8. DOTA 2 (238 milionów dolarów)
  9. Counter-Strike: Global Offensive (221 milionów dolarów)
  10. Grand Theft Auto V (205 milionów dolarów)

Konsole do gier

  1. Call of Duty: Advanced Warfare (355 milionów dolarów)
  2. FIFA 15 (332 miliony dolarów)
  3. Grand Theft Auto V (322 miliony dolarów)
  4. Destiny (291 milionów dolarów)
  5. Call of Duty: Black Ops III (b/d)
  6. FIFA 16 (212 milionów dolarów)
  7. Fallout 4 (108 milionów dolarów)
  8. Star Wars: Battlefront (106 milionów dolarów)
  9. Madden NFL 16 (76 milionów dolarów)
  10. Madden NFL 15 (73 miliony dolarów)

Urządzenia mobilne

  1. Clash of Clans (1,3 miliarda dolarów)
  2. Game of War: Fire Age (799 milionów dolarów)
  3. Puzzle & Dragons (729 milionów dolarów)
  4. Candy Crush Saga (682 miliony dolarów)
  5. MonsterStrike (674 miliony dolarów)
  6. Candy Crush Soda Saga (518 milionów dolarów)
  7. Fantasy Westward Journey (451 milionów dolarów)
  8. Colopl Rune Story (356 milionów dolarów)
  9. Disney Tsum Tsum (326 milionów dolarów)
  10. Boom Beach (297 milionów dolarów)

Jak widać, największymi przychodami na platformie PC może pochwalić się League of Legends - gra Riot Games wygenerowała przychody na poziomie nawet 1,6 miliarda dolarów. W przypadku konsol do gier najlepszymi statystykami może pochwalić się Call of Duty: Advanced Warfare z wynikiem 355 milionów dolarów, natomiast na platformach mobilnych rządzi Clash of Clans z przychodami 1,3 miliarda dolarów. Po wynikach gier mobilnych oraz League of Legends dobrze widać, że firmy coraz lepiej radzą sobie z generowaniem przychodów w grach free-to-play, gdzie główną rolę odgrywają dodatkowe przedmioty. Standardowa strategia powoli odchodzi w zapomnienie.

Źródło: CNBC / PC Gamer
10
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 16

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.