Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Rosną przychody z cyfrowej dystrybucji gier i mikropłatności

Arkadiusz Bała | 02-12-2017 13:30 |

Rosną przychody z cyfrowej dystrybucji gier i mikropłatnościKiedy gry komputerowe lata temu zaczęły zyskiwać na popularności, najprostszym sposobem na ich zdobycie było po prostu przejść się do sklepu i kupić duże pudło, w którym znajdował się kartridż, dyskietka czy płyta z upragnionym tytułem. Od jakiegoś czasu jest jednak jeszcze jedna opcja: dystrybucja cyfrowa. Ma ona sporo zalet związanych z faktem, że nie jesteśmy ograniczeni przez fizyczny nośnik. Jednocześnie dorobiła się jednak licznych przeciwników, szczególnie wśród ludzi z żyłką kolekcjonera. Zła wiadomość dla nich jest taka, że wydawcy gier będą najprawdopodobniej mocno inwestowali w ten model dystrybucji, bowiem przynosi on coraz większe zyski. Według jednego z ostatnich raportów przychody z cyfrowych wersji gier miały przez ostatni rok wzrosnąć o 15 procent. Razem z nim rosną także przychody ze znienawidzonych mikropłatności.

Według najnowszego raportu na temat branży gier komputerowych gracze coraz chętniej płacą za cyfrową zawartość. Rośnie także rynek VR.

Rosną przychody z cyfrowej dystrybucji gier i mikropłatności [2]

Gra jako dodatek do mikropłatności? Tak wygląda przyszłość

Nowy raport na temat rynku gier komputerowych przygotowany został przez firmę SuperData i oparty jest na danych statystycznych obejmujących okres do października 2017 roku. Wśród informacji przedstawionych w opracowaniu dużo uwagi przykuwa przede wszystkim ta dotycząca rosnących przychodów związanych z cyfrowymi zakupami, które, jak już zaznaczyłem we wstępie, wzrosły w ciągu ostatniego roku o 15%. Jest to komunikat, który powinien zmartwić wszystkich graczy, w tym także tych, którzy są zwolennikami cyfrowej dystrybucji. Dlaczego? Bowiem wartość tak obejmuje również zaszyte w grach mikropłatności i to one są głównymi odpowiedzialnymi za obserwowany wzrost. Widać to bardzo wyraźnie po rankingu najbardziej dochodowych tytułów, gdzie w przypadku rynku PC 9 na 10 pozycji to tytuły dla wielu graczy, a jedyny tytuł single-player to niesławne Śródziemie: Cień Wojny.

Rosną przychody z cyfrowej dystrybucji gier i mikropłatności [1]

Ubisoft ma większe dochody z mikrotransakcji niż sprzedaży gier

W nowym raporcie SuperData znajdziemy również ciekawe informacje dotyczące rynku wirtualnej rzeczywistości, który rośnie obecnie w bardzo szybkim tempie. W ciągu ostatniego roku przychody w tym segmencie wzrosły z 1,8 miliarda dolarów do 4,9 miliarda dolarów, co oznacza ponad 2,5-krotny skok. Co więcej, szacuje się, że do 2020 roku wartość ta będzie wynosiła aż 37,8 miliarda dolarów, przy rosnącym udziale oprogramowania względem sprzętu. Głównym, choć nie jedynym motorem napędowym mają być tutaj gry VR.

Źródło: SuperData
61
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 30

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.