Resident Evil 7 PC - wymagania sprzętowe, które nie straszą
Gracze konsolowi zawsze mają ten komfort, że czekając na premierę wyczekiwanej gry mogą być w miarę spokojni o to, że jeśli tylko twórcy nie popełnią jakiejś gigantycznej wpadki, to gra na ich sprzęcie będzie po prostu działać. Niestety, my pecetowcy nie możemy być pewni niczego przynajmniej do czasu ogłoszenia wymagań sprzętowych dla nowych produkcji, z często i moment premiery potrafi nasze oczekiwania mocno zweryfikować. Tym bardziej miło ze strony firmy Capcom, która wymagania dla nadchodzącego Resident Evil 7 ogłosiła już dzisiaj, choć do premiery zostały jeszcze prawie 4 miesiące. Owszem, to za mało byśmy wybaczyli brak dostępnej na PS4 wersji demo, ale lepszy rydz niż nic. W takim razie czy posiadacze słabszych PC mają czego się bać?
Wygląda na to, że jedyne co w grze nas będzie straszyć, to wyskakujące z szaf trupy, ale nie optymalizacja. Oby wszystko poszło zgodnie z planem.
Wymagania systemowe zostały bez wcześniejszych zapowiedzi umieszczone na stronie produktu w serwisie Steam. Nie mówimy więc o jakimś niewiadomego pochodzenia przecieku, lecz o oficjalnych wytycznych, które nie powinny się zmienić do czasu premiery. Wyglądają one następująco:
Minimalna konfiguracja do 1920x1080 / 30 FPS*:
- System operacyjny: Windows 7 / 8 / 8.1 / 10 64-Bit
- Procesor: Intel Core i5-4460, 2.70 GHz / AMD FX-6300
- Pamięć: 8 GB RAM
- Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 760 /AMD Radeon R7 260X
- DirectX: Wersja 11
- Dodatkowe uwagi: wymagane połączenie z internetem do aktywacji
- *Players will have to either lower texture or set streaming textures to OFF in order to optimize performance.
Zalecana konfiguracja 1920x1080 / 60 FPS:
- System operacyjny: Windows 7 / 8 / 8.1 / 10 64-Bit
- Procesor: Intel Core i7 3770 3.4 GHz / odpowiednik AMD
- Pamięć: 8 GB RAM
- Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 960 / AMD Radeon R9 280X
- DirectX: Wersja 11
- Dodatkowe uwagi: wymagane połączenie z internetem do aktywacji
Obcy: Izolacja otrzyma wsparcie VR? Strasznie dobra wiadomość!
Jak widać wymagania są całkiem rozsądne i posiadacze średniej klasy gamingowych maszyn zbudowanych w ciągu mniej więcej ostatnich 3 lat nie powinni mieć problemu z płynną grą, o ile wystarczy im rozdzielczość Full HD i 30 FPS. W ogóle bardzo należy pochwalić widoczny tu nowy trend u producentów by podawać jakiej rozdzielczości i płynności po konkretnych konfiguracjach możemy się spodziewać. Jeśli ktoś liczy na granie w rozdzielczościach 1440p i 4K, to oczywiście wymagania odpowiednio wzrosną, ale i tak nie jest źle. Wygląda na to, że jedyne co w grze nas będzie straszyć, to wyskakujące z szaf trupy, ale nie optymalizacja. Nie pozostaje nic innego jak poczekać na premierę tytułu, żeby móc deklaracje producenta samodzielnie zweryfikować.
Forza Horizon 3 PC - znamy wymagania sprzętowe
Powiązane publikacje

Oprogramowanie Nintendo Switch 20.0.0 - Wirtualne Karty Gier, GameShare i przygotowanie systemu na premierę Switch 2
1
StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
18
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
6
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
11