Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Quake II RTX z ray-tracingiem - gra dostępna za darmo od 6 czerwca

Dominik Wiśniewski | 27-05-2019 13:30 |

Quake II RTX z ray-tracingiem - gra dostępna za darmo od 6 czerwcaQuake II RTX jest pierwszą grą na świecie, w której każda ścieżka promieni jest w pełni śledzona (path tracing), co oznacza że wszystkie efekty graficzne takie jak cienie, odbicia czy załamania światła połączone są w jeden algorytm ray tracingu. Rezultatem jest nowy wygląd Quake II, jednej z najpopularniejszych gier na świecie, wydanej oryginalnie w 1997 roku przez studio id Software. Firma NVIDIA ogłosiła właśnie, że tytuł będzie udostępniony do pobrania za darmo już 6 czerwca na stronie internetowej GeForce.com. Zawierać będzie trzy pierwsze poziomy kampanii singleplayer. Gracze, którzy posiadają już pełną wersję Quake II, mogą wykorzystać path racing na wszystkich poziomach, a także w trybach deathmatch i kooperacji przeznaczonych dla wielu graczy.

Firma NVIDIA ogłosiła właśnie, że tytuł Quake II RTX będzie udostępniony do pobrania za darmo już 6 czerwca na stronie internetowej GeForce.com.

Quake II RTX od NVIDII - gra dostępna za darmo od 6 czerwca [1]

Nowy wygląd klasycznej gry osiągnięto dzięki wykorzystaniu jednej z technik ray tracingu znanej jako śledzenie ścieżek (path tracing), która śledzi promienie świetlne (ścieżki) w poszczególnych scenach w taki sposób, że łączy wszystkie efekty świetlne w jeden algorytm ray tracingu. Ta wygodna forma renderowania jest wykorzystywana w grafice komputerowej w przemyśle filmowym, ale dotąd była zbyt wymagająca, aby można było ją zastosować w grach. Minimalne wymagania dla uruchomienia gry Quake II RTX to karta graficzna GeForce RTX 2060.

Test wydajności Quake II - Path tracing na API Vulkan wstrząsa...

Nowe poziomy realizmu widoczne w Quake II RTX to m.in. światło dzienne liczone w czasie rzeczywistym o wysokim zakresie dynamiki z dokładnym odwzorowaniem wpływu promieni słonecznych i oświetlenia pośredniego, jak również precyzyjnie renderowanie powierzchni podlegających procesom fizycznym. Na przykład: woda i szkło dokładnie załamują światło, zróżnicowane powierzchnie zapewniają dokładne odbicia, a poszczególne źródła oświetlają obiekty będące w ich pobliżu. Zwiększono również szczegółowość broni i tekstur oraz dodano ulepszony odszumiacz w celu zwiększenia jakości obrazu.

Quake II RTX wykorzystuje NVIDIA VKRay, rozszerzenie które umożliwia każdemu programiście korzystającego z API Vulkan na dodawanie efektów śledzenia promieni do swoich gier. Opierając się na Q2VKPT, wersji gry stworzonej przez Christopha Schieda z wykorzystaniem otwartego silnika Quake II, Quake II RTX jest grą w pełni wspierającą ray tracing, działającą na rendererze Vulkan z obsługą Linuksa. Udostępnienie gry Quake II RTX za darmo sprawia, że może ją zainstalować każdy gracz korzystający zarówno z systemu Windows, jak i Linux.

Źródło: NVIDIA
0
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 43

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.