Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Prezentacja CryEngine V - Kierunek to wirtualna rzeczywistość

Sebastian Oktaba | 16-03-2016 13:10 |

cryengine v Podczas konferencji GDC 2016  zorganizowanej przez profesjonalnych producentów gier komputerowych, dowiedzieliśmy się przynajmniej kilku ciekawych rzeczy dotyczących planów AMD, NVIDII oraz poszczególnych twórców. Zaprezentowane technologie mają kształtować branżę w najbliższych miesiącach, wyznaczać nowe kierunki rozwoju, budować fundamenty lepszego jutra cyfrowej rozrywki. Jedynym z ważniejszych wydarzeń była demonstracja silnika CryEngine V studia Crytek, który oprócz podbicia poprzeczki w zakresie oprawy audiowizualnej, zamierza propagować wykorzystywanie hełmów do wirtualnej rzeczywistości. Uprzedzając pytania - nie zapowiedziano Crysis 4, chociaż byłoby to naprawdę mocne uderzenie, przyciągające uwagę szerszej publiczności, niż samych developerów obecnych na Game Developers Conference.

Zestaw startowy CryEngine V będzie udostępniony w modelu „zapłać wedle uznania”, a rozszerzone pakiety wyceniono na kilkanaście dolarów. Przypomina to trochę pomysł na wypromowanie Unreal Engine IV, jednak niemiecka firma inaczej podeszła do kwestii zarabiania na swojej technologii. Zamiast sztywno określonych procentów, pochodzących od sprzedaży tytułów wykorzystujących silnik, producent liczy na zadośćuczynienie lub szczodre darowizny na konto własnej fundacji. Trzeba przyznać, że polityka Cryteka jest ryzykowna, wszak trudno wyobrazić sobie wydawców, którzy dobrowolnie dzielą się zyskami na uczciwych zasadach (być może będą tu wprowadzone jakieś restrykcje). Naiwność czy zabieg ukierunkowany na określony efekt? W każdym bądź razie, inicjatywa może spopularyzować silnik, który pomimo ogromnego potencjału rzadko gościł w wielkoformatowych hitach, a czasami developerzy potrafili go paskudnie okaleczyć (Sniper Ghost Warrior 2).

CryEngine V będzie zgodny ze wszystkimi liczącymi się hełmami do wirtualnej rzeczywistości - Oculus Rift, HTC Vive, OSVR i PlayStation VR.

Uruchomiony zostanie także internetowy sklep zawierający dodatkowe elementy do CryEngine V, gdzie obowiązywać będą atrakcyjne formy rozliczania bądź wręcz rozdawnictwo. Konkretne wtyczki studia będą mogły dobierać według aktualnych potrzeb np.: animacje postaci, pakiety tekstur, modele roślinności. Teoretycznie pozwoli to mniej doświadczonym zespołom szybciej osiągnąć zamierzony efekt, a jednocześnie zredukować koszty generowane przez czasochłonne zajęcia. Duże zmiany wprowadzono więc w zakresie ułatwienia pracy programistom m.in.: pojawiła się obsługa języka C#, zmodyfikowany interfejs użytkownika, usprawniony silnik renderowania kompatybilny z FMOD. Trochę tajemniczo wygląda anodoncja o wsparciu bibliotek DirectX, gdzie wpisano „low overhead API” sugerujące ukierunkowanie na DirectX 12 oraz konkurencyjnego Vulkana. Wszystko to razem kosztuje maksymalnie 13 dolarów w ramach akcji Humble CryEngine Bundle.

Jak wygląda aktualny status rozwoju CryEngine możecie zobaczyć na powyższym filmiku, który wywiera naprawdę piorunujące wrażenie. Co ciekawe, większość materiału pochodzi z wydanych bądź przygotowywanych produkcji m.in.: Monster Hunter Online, Sniper: Ghost Warrior 3, Kingdom Come: Deliverance, Homefront: The Revolution i Armored Warfare. Wśród zupełnie nowych efektów znalazł się system renderowania wolumetrycznych chmur, poprawione algorytmy cząsteczek, fizyki płynów czy oświetlenia. CryEngine V będzie również zgodny ze wszystkimi liczącymi się hełmami do wirtualnej rzeczywistości - Oculus Rift, HTC Vive, OSVR i PlayStation VR, bowiem to właśnie tutaj firma upatruje dużych wzrostów. Pozostaje tylko czekać na odzew developerów, jak również trzymać kciuki, aby biznesowy pomysł Cryteka nie okazał się samobójczym strzałem.

cryengine v

 

Źródło: Crytek
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Sebastian Oktaba
Liczba komentarzy: 13

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.