Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Premiera darmowego Quake II RTX - ray tracing w klasyku gatunku

Bartłomiej Dramczyk | 06-06-2019 18:00 |

Premiera darmowego Quake II RTX - ray tracing w klasyku gatunkuZgarnij za darmo nowego/starego Quake’a II z zupełnie nowym oświetleniem. Żeby nie by tak zupełnie cukierkowo – gratis otrzymasz jedynie wersję z trzema shareware’owymi mapami. Za dodatkowe poziomy, dostępne w pełnej wersji Quake’a II musimy dopłacić ok. 20 zł (GOG lub Steam). Quake II RTX operuje na oryginalnych plikach gry id Software, uzupełniając bazowe dane o niemal gigabajt poprawionych tekstur, modeli oraz dźwięków. Podstawy nowej edycja gry, wydanej przez NVIDIĘ zostały stworzone przez zespół Christopha Schieda w Karlsruhe Institute of Technology – to Q2VKPT, opracowany na bazie kodu Q2PRO. Quake II RTX wymaga do działania najnowszych modeli kart GeForce 20x0 RTX.

NVIDIA znalazła sposób na wykorzystanie klasycznych gier 3D do promocji RTX-a. Czekamy na więcej zrekonstuowanych tytułów z magicznie realistycznym oświetleniem.

Premiera darmowego Quake II RTX - ray tracing w klasyku gatunku [1]

Zarówno edycje Q2PRO, jak i Q2VKPT dostępne są na stronach autorów. Edycja NVIDII udostępniona została przez Steam oraz na stronie producenta kart graficznych. Po pobraniu i uruchomieniu programu instalacyjnego, aplikacja automatycznie ściąga trzy pierwsze mapy edycji shareware Quake II. Możemy również wskazać plik PAK0 pełnej wersji gry, o ile taką posiadamy. Oświetlenie wykorzystujące moduł RTX będzie także wykorzystywane w mapach przystosowanych dla rozgrywek dla wielu graczy. Oczywiście do zabawy w Quake II RTX będzie koniczne posiadanie karty z serii GeForce 20x0 RTX.

Co zmieniło się w Quake II RTX w stosunku do oryginalnej gry id Software z 1997 roku? Oprócz poprawy jakości tekstur i obiektów wprowadzono jeszcze jeden element – path tracing, czyli śledzenie ścieżek promieni światła i budowanie na bazie algorytmów ray tracingu realistycznych cieni, odbić i załamań światła. Niestety, na przeładowaniu map światłami Quake II nieco traci na swojej rozgrywce – dotychczas pełne zaciemnionych miejsc mapy stają się aż nazbyt rozświetlone. Producentem Quake II RTX jest Lightspeed Studios, należące do NVIDII. Jak możemy przeczytać w oficjalnej informacji prasowej – nie obyło się bez błędów – jeden z nich dotyczy rozgrywek w trybie multiplayer na serwerach Quake II RTX: jeśli gracz korzystający z RTX użyje blastera musi liczyć się z rozłączeniem z serwerem.

Premiera darmowego Quake II RTX - ray tracing w klasyku gatunku [2]

Premiera darmowego Quake II RTX - ray tracing w klasyku gatunku [3]

Premiera darmowego Quake II RTX - ray tracing w klasyku gatunku [4]

Premiera darmowego Quake II RTX - ray tracing w klasyku gatunku [5]

Źródło: NVIDIA
1
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 96

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.