Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Połowa wydatków na rozrywkę w Wielkiej Brytanii idzie na gry

Dominik Wiśniewski | 09-08-2019 13:30 |

Połowa wydatków na rozrywkę w Wielkiej Brytanii idzie na gryBez wątpienia jedną z największych branż rozrywkowych na świecie jest obecnie gaming. Z raportu opublikowanego w serwisie GamesIndustry i dotyczącego obszaru Wielkiej Brytanii wynika, że przychody z gier są zaiste ogromne. Otóż w pierwszej połowie 2019 roku, gaming stanowił prawie 50% wszystkich tamtejszych wydatków ponoszonych na rozrywkę. Mowa więc nie tylko o grach wideo, ale o konsolach i innych związanych z tą branżą przedmiotach. Przechodząc już do liczb: w pierwszej połowie bieżącego roku, gracze wydali na swoje hobby 1,56 mld funtów (~7,27 mld złotych), co pod względem krajowych wydatków na rozrywkę (w ich skład wchodzi muzyka i film) stanowi 47% całości.

W pierwszej połowie 2019 roku, gaming stanowił w Wielkiej Brytanii prawie 50% wszystkich wydatków ponoszonych na rozrywkę. Gracze wydali łącznie 1,56 mld funtów.

Połowa wydatków na rozrywkę w Wielkiej Brytanii idzie na gry [1]

Xiaomi Mi Gaming Laptop 2019 - Nowa generacja laptopów

Raport, omówiony w serwisie GamesIndustry (TUTAJ) to tak naprawdę raport sporządzony przez Entertainment Retail Association. Wykazuje on również, że mimo stosunkowo słabego wzrostu (1% w porównaniu z poprzednim półroczem), gaming wciąż jest siłą napędową rozrywki. Na same tylko gry wideo w formie fizycznej i cyfrowej, w pierwszej połowie tego roku Brytyjczycy wydali ponad 1,07 miliarda funtów. Co ciekawe, przychody z gier fizycznych spadły jednak o spore 8,5%, co potwierdziło tylko prognozy, o tym, iż takie wydania ostatecznie mogą odejść w zapomnienie (nie mówimy oczywiście o wydaniach kolekcjonerskich).

Połowa wydatków na rozrywkę w Wielkiej Brytanii idzie na gry [2]

Test myszy Glorious PC Gaming Race - Model 0. Czy to już ideał?

Mimo wszystko sprzedaż gier pudełkowych wciąż jest wyższa, niż sprzedaż muzyki na nośnikach fizycznych. Niższa z kolei, niż sprzedaż filmów na wspomnianych nośnikach. Warto jeszcze wspomnieć, jakie gry przyczyniły się w minionym półroczu do takiego sukcesu gamingu w sektorze rozrywki. Oto pierwsza dziesiątka (i nie są to same hity z tego roku), wraz z liczbą nabywców podaną w nawiasach:

  • Grand Theft Auto V (361,312)
  • FIFA 19 (360,588)
  • Tom Clancy’s The Division 2 (263,520)
  • Red Dead Redemption 2 (259,931)
  • Resident Evil 2 (239,495)
  • Days Gone (229,182)
  • Tom Clancy’s Rainbow Six Siege (175,451)
  • Call of Duty: Black Ops 4 (172,065)
  • Anthem (165,746)
  • Forza Horizon 4 (144,790)
Źródło: GamesIndustry
0
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 6

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.