Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Pobór mocy Xbox One i PlayStation 4 dużo wyższy od poprzedników

Sebastian Oktaba | 19-05-2014 11:46 |

Konsole Sony i Microsoft nowej generacji pod względem wydajności, mówiąc bardzo delikatnie, raczej nie zachwyciły. PlayStation 4 oraz Xbox One mają poważne problemy z zapewnieniem przyzwoitej płynności w rozdzielczości 1920x1080 przy 60 klatkach na sekundę, chociaż dopiero niedawno weszły do sprzedaży i jeszcze nie doczekały się prawdziwie wymagających tytułów. Starczy tutaj nadmienić przypadki Watch Dogs czy Battlefield 4, natomiast w przyszłości podobnych sytuacji zapewne będzie więcej. Jednak tym razem poruszymy inną tematykę, chociaż wciąż pozostajemy w kręgu hardware. Amerykańska organizacja non-profit Natural Resource Defense Council, zajmująca się szeroko pojętą ochroną środowiska naturalnego, przeprowadziła niezwykle interesujące badanie. Rzecz dotyczyła poboru mocy nowych konsol w porównaniu do poprzedniej generacji, zaś wnioski dają do myślenia - PlayStation 4 oraz Xbox ONE okazują się wysoce prądożernymi urządzeniami. Nawet dwa razy bardziej od poprzedników.

Obiektami zainteresowania Natural Resource Defense Council zostali główni gracze rynku konsolowego - PlayStation 4, Xbox One i Wii U - podczas gdy testy obejmowały sprawdzenie ogólnego poboru mocy w różnych trybach działania. Liderami wykresów zostały maszynki Sony i Microsoft. Różnice są gigantyczne, bowiem PlayStation 3 pochłaniało rocznie 64 kWh/y, natomiast następca potrzebuje już 181 kWh/y. Jeszcze gorzej sprawy wyglądają na Xbox One, zwłaszcza pracującym w trybie TV. Fakt, że porównania dokonano względem ostatnich wersji Xbox 360 i PlayStation 3, więc gdyby wykorzystać pierwsze edycje konsol siódmej generacji wyniki byłby mniej uderzające, ale chodziło przecież o zestawienie sprzętu dostępnego na sklepowych półkach.

Wszystkie wyniki na pierwszym wykresie należy odczytywać w skali roku. Drugi przedstawia procent zużycia energii w trybach uśpienia w odniesieniu do normalnej pracy.

Nieciekawie wypadają też tryby stand-by, bowiem PlayStation 4 i Xbox One pomimo przechodzenia w stan uśpienia, gdzie aktywne powinno być tylko minimum potrzebnych funkcji, trochę z gniazdka wyciągają. Wynika to z podtrzymywania np.: nasłuchu w przypadku konsoli Microsoftu. Tak czy owak, chyba lepiej całkowicie wyłączyć urządzenie w chwili odpoczynku od zabawy, zamiast niepotrzebnie marnować energię. Jedynie Wii U może pochwalić się poprawą poboru mocy względem Wii. Pamiętać tylko należy, iż PlayStation 4 oraz Xbox One są jednak wydajniejsze od poprzedników, co niestety pociąga za sobą konsekwencje wyższego poboru mocy. Z drugiej strony, skoro next-geny nie oferują wysokiej wydajności lub wręcz blokują rozwój grafiki trójwymiarowej, to przynajmniej mogłyby być bardziej energooszczędne...

Pełny raport NRDC znajdziecie TUTAJ

Źródło: NRDC

 

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Sebastian Oktaba
Liczba komentarzy: 5

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.