Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

PlayStation 4 - Sony odblokowało siódmy rdzeń

LukasAMD | 30-11-2015 12:23 |

PlayStation 4Walka na rynku konsol do gier jest zacięta i choć nie zawsze wyrównana, zarówno Sony, jak i Microsoft starają się jak mogą aby zainteresowani gracze sięgnęli właśnie po ich produkty. Japończycy postanowili przy ostatniej aktualizacji pakietu SDK przeznaczonego dla deweloperów wykonać dokładnie taki sam ruch, jaki wcześniej wykonała amerykańska korporacja – opis zmian zawiera informacje o tym, że w PlayStation 4 odblokowano siódmy rdzeń. Teraz użytek z niego może zrobić nie tylko konsola na swoje wewnętrzne potrzeby związane z m.in. zapewnieniem płynnego działania systemu operacyjnego, ale także twórcy gier.

Najpierw Microsoft, teraz Sony odblokowuje dodatkowy rdzeń.

Konsola PlayStation 4 została wyposażona w układ APU, znajdziemy tutaj 64-bitowy procesor AMD oparty na architekturze Jaguar o taktowaniu 1,6 GHz na każdy z rdzeni. Całość jest zbudowana z dwóch modułów czterordzeniowych, grafiką zajmuje się układ AMD Radeon zintegrowany w APU. Jak do tej pory twórcy gier mogli korzystać z maksymalnie sześciu rdzeni, dwa pozostałe zostały zarezerwowane przez Sony na potrzeby systemu obsługującego konsolę. Jak widać, aż taki zapas najwyraźniej nie był potrzebny, spore znacznie może mieć tutaj także decyzja konkurencji.

Detailed Revision History
17/11/15 1.07.03 - Studio API patch release (build 69975)

Features:
LowLevel API - When using System::recordStart the provided FMOD::Sound can now be any channel count, up/down mixing will be performed as necessary.
LowLevel API - Improved performance of convolution reverb effect when wet is 0 or input goes idle.
LowLevel API - PS4 - Added FMOD_THREAD_CORE6 to allow access to the newly unlocked 7th core.

PlayStation 4

Na początku roku na podobny krok zdecydował się Microsoft. W Xboksie One również znajdziemy osiem rdzeni (także AMD Jaguar, acz o taktowaniu 1,75 GHz), a do wspomnianego okresu deweloperzy mogli używać sześciu z nich. Firma odblokowała dodatkowy rdzeń, aby przyśpieszyć konsolę i zminimalizować różnie wydajności w porównaniu do konkurenta od Sony – w efekcie niektóre gry działają na produkcie Microsoftu lepiej. Teraz różnica ta najprawdopodobniej zostanie zniwelowana. Rzecz jasna wymaga to nieco pracy od samych deweloperów. Nowe SDK zostało wydane w połowie listopada i mogą już oni zrobić użytek z dodatkowego rdzenia we własnych projektach.

Więcej mocy to szybsza praca i dłuższy cykl życia konsoli.

Odblokowanie w obu przypadkach daje do dyspozycji dodatkowe pokłady energii i nieco wydłuża cykl życia konsol, które według wielu osób już w momencie premiery były słabsze, niż wydajne komputery przeznaczone do gier. Ostatecznie na zmianach zyskają przede wszystkim użytkownicy, to oni będą mogli cieszyć się płynniejszą grą w ulubione tytuły.

Źródło: WCCFTech
8
Zgłoś błąd
Łukasz Tkacz
Liczba komentarzy: 94

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.