Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Okulary Project Morpheus - Oculus Rift dla PlayStation 4 pokazany

Sebastian Oktaba | 19-03-2014 11:25 |

Sony chyba nie może narzekać na obecną sytuację rynkową - PlayStation 4 sprzedaje się znakomicie, główny konkurent cierpi na znacznie więcej problemów, zaś japoński koncern wychodzi z coraz ciekawszymi inicjatywami do swoich użytkowników. Oprócz usługi grania w chmurze, Sony od dłuższego czasu pracowało również nad tajemniczym projektem, który miał zmienić postrzeganie wirtualnej rozrywki. Wszyscy dobrze zorientowani w sytuacji domyślali się, iż chodzi o okulary podobne do Oculus Rift, ale mające współpracować z konsolą PlayStation 4... i stało się! Podczas konferencji GDC 2014 (Game Developer Conference) producent zaprezentował Project Morpheus. Wprawdzie to jeszcze prototyp, który nie wiadomo kiedy trafi do sprzedaży, ale urządzenie działało i uczestnicy pokazu mogli je wypróbować. Wśród pierwszych tytułów wykorzystujących potencjał tego gadżetu będą m.in.: EVE: Valkyrie i Thief.

Okulary do wirtualnej rzeczywistości w wydaniu Sony to jeszcze pieśń przyszłości, ale widać pewien trend w jakim zmierzają najwięksi producenci sprzętu i oprogramowania konsolowego. Czyżby klasyczne granie przed telewizorem już nie wystarczało? Na razie musi, ponieważ Sony dopiero szlifuje narzędzia mające ułatwić developerom tworzenie tytułów z myślą o Project Morpheus. W połączeniu z kontrolerem PlayStation Move może być to zabójczy tandem. Wyobraźcie sobie, że bierzecie „miecz” do ręki (Move) i zakładacie „hełm” (Morpheus), aby ruszyć kosić potwory w Hellraid albo innej grze wymagającej bezpośredniego kontaktu z przeciwnikiem.

Konstrukcyjnie Project Morpheus jest zbliżony do Oculus Rifta, posiada 5-calowy ekran ciekłokrystaliczny oraz zestaw czujników, które odpowiadają za komunikację z kamerą konsoli. Na razie urządzenie wymagało podłączenia go kablem do PlayStation 4 (HDMI / USB), ale producent planuje zmienić ów system w ostatecznej wersji Project Morpheus i zapewne będzie to komunikacja bezprzewodowa. Jak to wszystko działa? Kamera wbudowana w PlayStation 4 śledzi ruchy głowy grającego, pozycjonując obraz, który wyświetlany jest w rozdzielczości 1920x1080 pikseli - kąty widzenia obejmują 90 stopni.

Specyfikacja okularów Project Morpheus:

  • Kompatybilność z PlayStation 4
  • Wymaga PlayStation Camera,
  • Wspiera kontrolery DualShock 4 i Move
  • 5-calowy ekran LCD
  • Dźwięk 3D Surround
  • Rozdzielczość obrazu 1920x1080
  • Kąty widzenia 90 stopni
  • Możliwość obrotu o 360 stopni

Obraz będzie jednak tylko częścią większej całości, ponieważ w hełmie zastosowany zostanie także specjalny system dźwiękowy, mający poprawić doznania odsłuchowe, bardzo ważne podczas grania. Oczywiście, będzie to system przestrzenny w prawdziwym 3D, który pozwoli na łatwą identyfikację źródła dźwięku w zależności od kierunku patrzenia. Czy Project Morpheus faktycznie wyznaczy nowy standard na rynku gier? Tego nie można wykluczyć, ale prawdopodobnie tylko posiadacze PlayStation 4 będą mogli z niego korzystać. Póki co, Japończycy słowem nie wspomnieli o otwarciu się na inne rynki.

Źródło: readwrite

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Sebastian Oktaba
Liczba komentarzy: 2

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.