Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Oficjalna premiera API Mantle dla Battlefielda 4

Arkad | 30-01-2014 16:06 |

Panie i panowie, entuzjaści i gracze, mamy zaszczyt poinformować Was o oficjalnym debiucie niskopoziomego API Mantle w grze Battlefield 4! Deweloperzy DICE i inżynierowie AMD zapewne nie będą zbyt dobrze wspominali ostatnich dni, bowiem nie ulega wątpliwości, że obydwie firmy nie miały już zbyt wiele czasu na dokończenie dumnie zapowiadanego projektu - oczywiście kolejne opóźnienie nie wchodziło już w rachubę (początkowo miał być grudzień, potem Mantle przełożono na styczeń), więc osoby odpowiedzialne za wdrożenie nowego API musiały pewnie wypić setki kaw i zarwać kilka nocy... Najnowsza aktualizacja dla Battlefielda 4 zawierająca wspomnianą już technologię waży około 1,23 GB i jest już od kilku godzin dostępna na platformie Origin. W tym momencie do obsługi API Mantle potrzebujemy pakiet sterowników testowych AMD Catalyst 14.1 Beta (niebawem będą dostępne pod tym LINKIEM)...

...kartę graficzną Radeon zgodną z architekturą Graphics Core Next (początkowo tylko modele Radeon R9 290X, R9 290, R7 260X oraz jednostki APU Kaveri) oraz 64-bitowy system operacyjny Windows 7, 8 lub 8.1. Uruchomienie Mantle w samej grze jest dziecinnie proste, bowiem musimy wejść do ustawień graficznych i zmienić metodę renderowana z DirectX na wspomniane Mantle - po zrestartowaniu Battlefielda 4 warto uruchomić jakieś narzędzie do śledzenia liczby klatek na sekundę, aby odnotować wyraźnie zmiany w różnych scenach. Jak dowiadujemy się z oficjalnego oświadczenia, Mantle poprawia przede wszystkim wydajność w miejscach, gdzie była ona ograniczana przez procesor.

Czy API Mantle to rzeczywiście rewolucja w tworzeniu gier?

Nowe API ma sprawdzać się wyjątkowo dobrze w konfiguracjach z niskiego i średniego segmentu, bowiem to właśnie tam spotykamy "wąskie gardło" generowane przez nieefektywny system renderowania. Wpływ nowej technologii na sytuacje zależne bezpośrednio od kart graficznych jest zdecydowanie mniejszy, gdyż wykorzystanie mocy graficznej jest obecnie bliskie optymalnemu i trudno cokolwiek poprawić na poziomie samego API. Jesteście ciekawi jakiego wzrostu wydajności otrzymała gra Battlefield 4 przy okazji najnowszej aktualizacji?

API Mantle w Battlefield 4

  • Nacisk na CPU: poprawa wydajności o 40,9 % (1080p) oraz 40,1 % (1600p) na detalach Ultra i 4xAA przy AMD A10-7700K i Radeon R9 290X
  • Nacisk na GPU: poprawa wydajności o 2,7 % (1080p) oraz 1,4 % (1600p) na detalach Ultra i FXAA przy Core i7-4960X i Radeon R7 260X
  • Średnia poprawa wydajności 1080p: 13,28 % przy uśrednionych wynikach R9 290X, R7 260X oraz i7-4960X, A10-7700K, FX-8350 oraz i5-4670K
  • Średnia poprawa wydajności 1600p: 11,35 % przy uśrednionych wynikach R9 290X, R7 260X oraz i7-4960X, A10-7700K, FX-8350 oraz i5-4670K

Sterownik AMD Catalyst 14.1 Beta jako pierwszy wprowadza również technologię HSA wykorzystywaną między innymi w popularnych aplikacjach z rodziny Libre Office lub Corel. Wyniki wydajności API Mantle ujawnione przez DICE powinny jeszcze bardziej zaciekawić wszystkich graczy:

Tryb Single Player

  • Procesor: AMD A10-7850K
  • Ustawienia graficzne: średnie detale, 720p
  • Misja: Singapur Plaża
  • System: Windows 7 64-bit
  • Poprawa wydajności: 14 %

Tryb Multi Player 64 gracze

  • Procesor: AMD FX-8350
  • Karta graficzna: Radeon HD 7970
  • Ustawienia graficzne: ultra detale, 1080p
  • Misja: Szanghaj
  • System: Windows 8 64-bit
  • Poprawa wydajności: 25,1 %

Tryb Single Player

  • Procesor: Intel Core i7-3970X
  • Karta graficzna: 2x Radeon R9 290X
  • Ustawienia graficzne: średnie detale, 1080p
  • Misja: "Broken Flight Deck"
  • System: Windows 8 64-bit
  • Poprawa wydajności: 58 %

Źródło: DICE / AMD

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 44

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.